۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی:

عشق به امامت در زندگی حضرت فاطمه معصومه (س) متجلی بود

عشق به امامت در زندگی حضرت فاطمه معصومه (س) متجلی بود

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت در مراسم جشن تکلیف دختران ایرانی مقیم مالزی، گفت: عشق به امامت در زندگی حضرت فاطمه معصومه (س) متجلی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با دومین روز از دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) مراسم جشن تکلیف دختران ایرانی پایه سوم ابتدایی مقیم مالزی در مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) با دانش آموزان این مرکز در کوالالامپور برگزار شد.

حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت، گفت: این دهه فرصتی برای معرفت افزایی، معرفی وجه تمدن سازی ائمه (ع) و تکریم ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام است. وی با بیان اینکه جشن‌های دهه کرامت مروج حال خوش معنوی و فضای امید و نشاط در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای تبدیل مناسبت‌های دینی و ایام مبارک به سرمایه‌های سرشار و عینی اجتماعی ضروری است.

ارزانی، با تبریک روز دختر و میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) به دختران، اضافه کرد: ولایت مداری و عشق به امامت در زندگی حضرت معصومه (س) متجلی بود و امروز سبک زندگی ایشان الگوی شایسته برای دختران مسلمان است.

وی با بیان اینکه بهره گیری از محضر دو امام، حضرت فاطمه معصومه را به مقام علمی و معرفتی خاصی رسانده بود، گفت: این مقام به قدری بلند و رقیع بود که امام رضا (علیه السلام) فرمودند مَنْ زارَها عارِفاً بِحَقِّها فَلَهُ الْجَنَةُ؛ کسی که او را در حالی که حقش را شناخته، زیارت کند، برای او بهشت واجب است.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، در معرفی عظمت مقام بانوی کرامت حضرت معصومه (س)، گفت: یکی از القاب مشهور دختر موسی بن جعفر (ع)، معصومه است که حضرت بیشتر به این لقب مشهور هستند و این لقب را امام رضا (ع) برای ایشان انتخاب کردند و این تعبیر از امام معصوم به ما رسیده است.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به سن عبادت خدای متعال و انجام اعمال و تکالیف الهی از موهبت‌های پروردگار است، افزود: تقرب به خدا یعنی نزدیک شدن به مقام کمال و سعادت، چیزی که هدف خلقت همه انسان‌هاست.

در ادامه این مراسم از دختران هنرمند و دختران مکلف شده پایه سوم ابتدایی با اهدای لوح تقدیر و جوایزی با حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی تقدیر شد.

همچنین در مراسمی همزمان با شب میلاد فاطمه معصومه (س) مراسم جشنی با حضور فارسی زبانان ایران و افغانستان در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی برگزار شد.

گفتنی است، همزمان با دومین روز از دهه کرامت جشن تکلیف پسران پایه هشتم مجتمع آموزشی امام خمینی (ره)، تقدیر از برگزیدگان المپیاد دانش آموزشی و برگزیدگان مسابقه گلستان خوانی نیز در این مراسم انجام شد.

کد خبر 6103947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha