۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵

در شصت و هشتمین دوره؛

یورویژن با اعتراض به کشتار مردم غزه و مفتضح شدن اسراییل تمام شد

یورویژن با اعتراض به کشتار مردم غزه و مفتضح شدن اسراییل تمام شد

در حالی که حضور نماینده رژیم صهیونیستی در مسابقات یورویوژن امسال موجب شد تا این رقابت موسیقایی تا روز آخر با جنجال و اعتراض همراه باشد، در نهایت نماینده سوییس برنده مسابقه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، سوییس در حالی عنوان برنده شصت و هشتمین مسابقه آواز یوروویژن را که شامگاه دیشب (شنبه) در شهر مالمو سوئد برگزار شد از آن خود کرد که رقابت‌های امسال از ابتدا زیر سایه مخالفت‌ها و اعتراض‌های جدی به حضور نماینده رژیم صهیونیستی به دلیل کشتار مردم غزه بود.

تظاهراتی که از اوایل هفته پیش آغاز شده بود تا عصر روز فینال در مالمو ادامه یافت و هزاران نفر خارج از محل برگزاری جمع شدند تا به شرکت رژیم صهیونیستی در این مسابقه به دلیل اقدامات جنایت‌آمیز اسراییل در غزه اعتراض کنند.

این اعتراض‌ها در پاسخ به فراخوان نهادهای جامعه مدنی سوئد انجام شد که خواستار حذف نماینده رژیم صهیونیستی از یوروویژن بودند. تظاهرکنندگان با بنرهایی با شعارهای «کودکان در غزه کشته می‌شوند»، «نسل‌کشی را متوقف کنید» و «فلسطین برای همیشه» در این تظاهرات شرکت کردند.

در شب پایانی نمو از سوییس با ۵۹۱ امتیاز برای آهنگ «کد» برنده شد و پس از آن کرواسی در رتبه دوم و اوکراین در رتبه سوم قرار گرفتند.

رژیم صهیونیستی که ورود آن موضوع مناقشات مداوم امسال بود، پنجم شد و خواننده اسراییلی هنگام اجرای ترانه خود روی صحنه هو شد.

لولاندا خواننده پرتغالی نیز به همان اندازه بحث برانگیز بود و ترانه خود را با عبارت «صلح حاکم خواهد شد» به پایان رساند. او ناخن‌هایش را با طرح چفیه فلسطینی تزیین کرده بود.

این در حالی بود که لندن از نمایش مسابقه رقابت نهایی یوروویژن برای باقی ماندن رژیم صهیونیستی در رقابت‌ها خودداری کرد.

پس از آن هم یکی از برندگان مسابقات یوروویژن اعلام کرد که جایزه را به شرکت کننده اسراییلی نمی‌دهد تا اعتراض خود به نسل‌کشی اسراییل در فلسطین را نشان دهد. این اتفاق در فضای مجازی واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.

کد خبر 6104009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha