۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶

همزمان با ورود سامانه کم فشار؛

هشدار زرد هواشناسی در استان سمنان/ تند باد در راه است

هشدار زرد هواشناسی در استان سمنان/ تند باد در راه است

سمنان- همزمان با ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان، سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ خود را اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در روزهای دوشنبه و سه شنبه اغلب نقاط استان سمنان میزبان سامانه کم فشار و بارشی خواهد بود. وزش باد شدید و تند بادهای توفانی از جمله پیش بینی‌های سازمان هواشناسی برای ۴۸ ساعت آتی در دیار قومس است.

سامانه‌ای که سبب بارش باران، رگبار و رعد برق و در برخی نقاط مه آلودگی و آب گرفتگی معابر را به دنبال خواهد داشت و به همین دلیل سازمان هواشناسی برای روزهای دوشنبه و سه شنبه، هشدار زرد رنگ خود را اعلام کرده است.

باد شدید و توفان و گرد و خاک در کنار افزایش غلظت آلاینده‌ها از جمله مسائلی است که در هشدار سازمان هواشناسی برای فردا و پس فردا در استان سمنان ذکر شده است. هواشناسی از مردم خواسته تا تمهیدات لازم را در زمینه تندباد بیاندیشند همچنین از گلخانه داران نیز خواسته شده که حتماً سازه‌های خود را مورد کنترل و بازرسی قرار دهند.

احتمال خسارت باد و کاهش دید، در برخی نقاط به ویژه ارتفاعات بارش پراکنده باران گاهی رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ، مه آلودگی از دیگر نکاتی است که در هشدار هواشناسی استان سمنان قید شده است.

در نتیجه سازمان هواشناسی از مردم خواسته که از حضور در ارتفاعات و ییلاق‌های مرتفع استان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه بپرهیزند همچنین پرهیز از حضور و تفریح در مصب رودخانه‌ها از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی برای مردم استان است.

عدم چرای دام در ارتفاعات استان سمنان به دلیل رعد و برق، بارش و تند باد از دیگر موضوعاتی است که در هشدار زرد رنگ هواشناسی در سراسر استان سمنان به آن تاکید شده است.

سرعت تند بادها در استان سمنان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه از ۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز عبور خواهد کرد لذا از مردم خواسته شده تا خودروهایشان را زیر درختان خشک و کهن سال و تابلوهایی که احتمال ریزش دارند، پارک نکنند.

سامانه کم فشار برودتی در استان سمنان با هوای گرم کویری از امروز در هم آمیخته و کم کم وزش باد شدید را به دنبال خواهند داشت. اوج سرعت گیری این بادها، فردا و پس فردا است. سامانه کم فشار بارشی و تندبادها از شامگاه سه شنبه به تدریج استان سمنان را ترک خواهند کرد و آرامش به آسمان استان باز می‌گردد.

کد خبر 6104024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha