۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۶

با همکاری پالایش نفت اصفهان؛

ساخت رآکتور سانتریفیوژ جداکننده گازهای همراه

ساخت رآکتور سانتریفیوژ جداکننده گازهای همراه

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از همکاری با شرکت پالایش نفت اصفهان به منظور ساخت رآکتور جداکننده گازهای همراه به‌روش جذب آمینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در حاشیه آئین امضای ۱۱ قرارداد و موافقت‌نامه در روز پایانی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از همکاری با شرکت پالایش نفت اصفهان به منظور ساخت رآکتور جداکننده گازهای همراه به‌روش جذب آمینی خبر داد.

وحیدرضا دهنوی، مدیرعامل شرکت نواندیش تروند (آی‌سی‌آی) زیرمجموعه شرکت طراحی و ساختمان نفت و پژوهشگاه صنعت نفت ضمن بیان اینکه پروژه‌های تعریفی خود را با هدف نزدیک‌شدن دانش تولیدشده در پژوهشگاه صنعت نفت و برطرف‌سازی نیازهای فناورانه به‌وجودآمده از سوی شرکت طراحی و ساختمان نفت که به‌عنوان بزرگ‌ترین مجری اوپی‌سی پالایشگاه‌ها شناخته می‌شود به پیش می‌برد؛ اظهار داشت: شرکت دانش‌بنیان نواندیش فناوری تروند در گام نخست توانست نوعی رآکتور برای جداسازی گازهای همراه به‌روش جذب آمینی اختراع کند. خوشبختانه در پایان سال ۱۴۰۲ این رآکتور از سوی پژوهشگاه صنعت نفت ارزیابی و تأیید شد.

وی با بیان اینکه گازهای همراه، فشار بسیار پایینی داشته و برای جمع‌آوری و فرآورش به تجهیزاتی با ابزار بزرگ نیاز دارند، تاکید کرد: این رآکتور سانتریفیوژ قابلیت فرآورش گازهای همراه با فشار اتمسفر را دارد که سبب برطرف‌شدن بزرگ‌ترین معضل گازهای همراه نفت شده است.

دهنوی با اشاره به تفاهم‌نامه امضاشده بین پالایشگاه نفت اصفهان و شرکت دانش‌بنیان نواندیش فناوری تروند در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران تصریح کرد: پروژه اصلی این تفاهم‌نامه ظرف مدت یک ماه برپایه فناوری شرکت نواندیش تروند و به‌منظور بازیابی گازهای دودکش از یکی از واحدهای عملیاتی پالایشگاه نفت اصفهان انجام می‌شود.

کد خبر 6104064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha