۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۸

در نشست خبری سوگواره بین المللی سفینة النجاة مطرح شد؛

برگزاری آیین اختتامیه سوگواره بین المللی سفینة النجاة در ۱۳ محرم

برگزاری آیین اختتامیه سوگواره بین المللی سفینة النجاة در ۱۳ محرم

نشست خبری دبیرکل سوگواره بین المللی سفینة النجاة با حضور هیئت اندیشه‌ورز و داوران و همچنین اصحاب رسانه صبح روز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری دبیرکل سوگواره بین‌المللی سفینة النجاة با حضور هیئت اندیشه‌ورز و داوران و همچنین اصحاب رسانه صبح روز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برگزار شد.‌

داود منافی‌پور دبیرکل سوگواره بین‌المللی سفینة النجاة در این نشست با خیرمقدم خدمت اصحابه رسانه برگزاری سوگواره بین‌المللی سفینة النجاة را رویدادی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: مهم بودن این نسبت که فقط یک اتفاق خبری روی می‌دهد، بلکه امروز گرد پرچمی جمع شده‌ایم که در آینده انءشاالله نه چندان دور پرچم قیام منجی ماست.

وی با طرح این سوال که برگزاری سوگواره بین المللی سفینة النجاة با موضوع پیراهن معظم سیدالشهداء نفساً با این موضوعیت چه رویکردی دارد؟ تصریح کرد: موضوع این سوگواره نه تنها جدید بلکه بی‌سابقه و واقعاً راهبردی برای شیعه می‌باشد.

منافی‌پور اظهار داشت: انسان خلق شد که به خدا برسد و ۱۲۴ هزار پیامبر آمدند تا حقیقت توحید را برای مردم تبین کنند و از ابتدای خلقت دو گروه سیاه و سپید و عقل و جهل در این مسیر با هم جدال داشتند. خداوند این پیامبران را مرسل کرد برای اینکه فقط انسان به فلاح، امنیت و آسایش، عبودیت و بهشت لقاء الهی برسد. از ابتدای خلقت قابیلیان با هابیلیان جنگ داشتند و همیشه هابیلیان در طول تاریخ مظلوم بودند. در مسیر تبیین توحید پیامبران بسیار سختی و مشقت کشیدند. ۱۲۴ هزار پیامبر آمدند که ما را از توهم، ظلمت و آن چیزی که غیر حقیقت است نجات دهند. رسالت انبیا رساندن انسان‌ها به توحید و نبوت و ولایت است.

دبیرکل سوگواره بین‌المللی سفینة النجاة ادامه داد: تمامی انبیا زمینه ساز ظهور و بروز وجود بی همتای حضرت ختمی مرتبت بودند، وجودی که در عالم هیچ کفری برای او وجود ندارد. ۱۲۴ هزار پیامبر مقدمه و زمینه ساز توحید شدند تا حضرت محمد (ص) به عالم وجود بیاید. حضرت ختمی مرتبت جریان توحید را تبیین کردند و ولایت امیرالمومنین (ع) که باب این علم است در واپسین روزهای حیات ظاهری پیامبر اکرم (ص) به عنوان یک باب توحیدی بی همتا مطرح شد.

وی افزود: بعد از رحلت پیامبر، راهزنان و سارقان همواره برای انحراف انسان‌ها از طریق هدایت تلاش کردند و سقیفه بنی ساعده تشکیل شد و مسیر توحید به انحراف رفت و باعث شد هنوز هم بعد از ۱۴۰۰ سال ما توحیدیان که به دنبال رسیدن به عقل محض یعنی پیامبر (ص) هستیم دچار زحماتی شویم. ما پیروان اهل بیت (ع) به واسطه پیروی از این مکتب به سلامت به نزدیکی ظهور رسیدیم، ولی حهان در این وضعیت نیست و از بهشت ختمی مرتبت فاصله گرفته است.

منافی‌پور گفت: امام حسین (ع) وقتی دید که رسالت نبوی در یک بحرانی افتاده است، با اهدای خون قلب خود تلاش کرد تا بندگان خدا را از ظلمت به سمت نور هدایت کند. در واقع ثمره سقیفه بنی ساعدهروز عاشورا شد. امام حسین (ع) در روز عاشورا فرمود که من قیام نکردم الا برای امر به معروف و نهی از منکر و برای اینکه انسان‌ها از حیرت ضلالت و جهالت بیرون بیایند. امام حسین از آنجا همه تاریخ را صدا کرد: هل من ناصر ینصرنی… این صدا کردن اباعبدالله جغرافیا نداشت و این صدا با اینکه شیاطین جن و هم انس خواستند این صدا را بپوشانند، هرگز خاموش شدنی نیست.

دبیرکل سوگواره بین‌المللی سفینة النجاة با بیان اینکه خداوند نقشه راه تربیت انسان را از قبل از خلقت داشت، اضافه کرد: خداوند صانع عاشورا به عنوان نقطه بلند تلاقی و جنگ و نزاع بین توحید و کفر، عقل و جهل و سیاهی‌ها و سپیدی‌ها بوده است.

وی با اشاره به پیراهن معظم سیدالشهداء (ع) به عنوان موضوع سوگواره بین‌المللی سفینة النجاة، گفت: خدای سیمایی هم به غیر از صدا برای رساندن کلام توحیدیان خلق کرد و ان نبود الا این پیراهن. از قبل از خلقت خداوند پیراهنی را خلق کرد که اسم این پیراهن قمیص الرضا بود، ظاهر کار عجیب است. امام علی فرمود وقتی آدم به زمین هبوت کرد از بهشت همین پیراهن نازل شد و این پیراهن بود که قبول توبه آدم را امضا کرد. اگر ابراهیم (ع) در آتش افتاد به واسطه این پیراهن بود، اگر یوسف (ع) به یعقوب (ع) رسید به واسطه این پیراهن بود. اگر چشم یعقوب (ع) بینا شد به واسطه این پیراهن بود. سیر خلقت این پیراهن از بهشت تا قیامت کبری است و امام علی فرمود انبیا به حرمت این پیراهن نجات پیدا کردند. این پیراهن از بهشت نازل شد تا به ائمه اطهار و پیامبر اکرم (ص) رسید و در جنگ‌ها باعث پیروزی شد و به امانت به زینب کبری (س) واگذار شد و پس از آن به امام حسین (ع) رسید.

وی افزود: این پیراهن با نقشه الهی از بهشت به کربلا رسید و پس از واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و تک تک امامان رسید و هم اکنون در اختیار حضرت ولیعصر (عج) است و جوشش خون از این پیراهن یعنی علامت ظهور برای آن حضرت. این پیراهن به قیامت منتج می‌شود. روزی که حضرت فاطمه (س) وارد قیامت شوند به واسطه این پیراهن طلب انتقام از ظالمان کربلا می‌کنند.

منافی‌پور با بیان اینکه ۵ سال درباره این موضوع تحقیق کردم و هنوز هم جای کار دارد، ابراز کرد: این پیراهن سیمای مظلومیت کربلاست. در روز کربلا امام حسین (ع) صدا بلند کردند، اما تاریخ نیاز به سیما دارد و این پیراهن داستان ظلم کربلا را برای همه اعصار توضیح خواهد داد. پیراهن شاهد و سند است.

آئین اختتامیه سوگواره بین‌المللی سفینة النجاة ۱۳ محرم برگزار خواهد شد

دبیرکل سوگواره بین‌المللی سفینة النجاة افزود: این پیراهن را ما می‌توانیم قبل از ظهور به جهانیان عرضه و طلب حق خود کنیم. جهان بعد از آن انحراف قابیلیان به انحراف و به بدعت کشیده شد و جریان ظلم در عالم از آنجا شروع شد.

وی گفت: ما به عنوان سربازان توحیدیان این زمان و زمینه سازان ظهور وظیفه داریم که به عنوان سند مظلومیت آن را در دنیا مطرح کنیم. این پیراهن برای مؤمنین رحمت و برای کافران ترس و رعب است، چون از عاشورا تصویر و سندی هم مکتوب و قابل رؤیت عرضه می‌کند.

منافی‌پور اظهار کرد: اگر ما قبل از ظهور به این نماد تام عاشورا برسیم قدرت شیعه را زیاد کرده‌ایم. این پیراهن مشروعیت انتقام خواهی دارد. این پیراهن رحمت نه فقط برای شیعیان بلکه برای همه انسان‌ها است و روزی همه دنیا را خواهد گرفت. چون سازنده این پیراهن خداوند است مصون از وهن است.

دبیرکل سوگواره بین‌المللی سفینة النجاة با اعلام فراخوان این سوگواره از هنرمندان و محققان و کسانی که قلب‌شان برای امام حسین (ع) می‌تپد، درخواست کرد که در این سوگواره شرکت کنند.

در ادامه محسن مؤمنی شریف گفت: سوگواره بین‌المللی سفینة النجاة توسط عده‌ای از ارادتمندان حضرت سیدالشهدا (ع) و اهل بیت علیهم السلام طراحی و پشتیبانی می‌شود و هر سال با موضوعاتی مرتبط با امام حسین و قیام کربلا برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه موضوع امسال سوگواره پیراهن معظم حضرت سیدالشهدا (ع) به عنوان نماد شیعه است، گفت: سوگواره بین‌المللی سفینة النجاة در سال‌های آتی با موضوعات دیگر برگزار خواهد شد. دبیر سوگواره بین‌المللی سفینة النجاة آقای منافی پور هستند. در بخش شعر آقای محمود کسری، در بخش ادبی آقای محمد رسولی، در بخش داستان و ناداستان آقای مهدی قزلی، در بخش هنرهای نمایشی آقای کوروش زارعی، در بخش موسیقی آقای سید حسین متولیان، در بخش هنرهای تجسمی آقای نجابتی، در بخش نقاشی آقای عبدالحمید قدیریان و در بخش هنرهای رسانه‌ای و پادکست آقای حامد عسکری در اولین دوره سوگواره بین‌المللی سفینة النجاة با ما همکاری خواهند کرد.

در ادامه مجید اسماعیلی تهیه کننده و فیلمنامه نویس گفت: موضوع سیدالشهدا (ع) مهمترین مسأله‌ای است که در اسلام و تشیع وجود دارد و به شدت مورد تهاجم جریان شیطانی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تهاجم جریان شیطانی از جهت تحریفاتی که در عاشورا وجود دارد خود را نشان می‌دهد، افزود: این جنون شیطانی و تمدن ناپاک می‌خواهد موضوع امام حسین (ع) را کوچک و تبدیل به یک موضوع یا حادثه‌ای کوچک کند و بگوید که که آدم‌های خوبی هم بوده‌اند. این کوچک کردن در نهایت به حذف و از بین رفتن منجر می‌شود. علاوه بر کوچک کردن، دشمنان تلاش می‌کنند که اتفاق کربلا و عاشورای حسینی را مادی جلوه دهند و می‌خواهند هر آنچه که از غیب در موضوع امام حسین (ع) هست کنار گذاشته و از بین ببرند.

وی با تاکید بر اینکه تردیدی وجود ندارد که امام حسین (ع) و امام زمان (عج) دو روی یک سکه هستند، گفت: مسأله‌ای بزرگ‌تر از امام حسین (ع) وجود ندارد و این مساله فیزیکی و مادی نیست، تدبیرو تقدیر الهی است که خدا آن را دنبال می‌کند و این جریان باید وجوه غیبی آن دیده شود. موضوع پیراهن معظم حضرت سیدالشهداء (ع) به عنوان موضوع سوگواره بین‌المللی سفینة النجاة روزنه‌ای آشکار به این جهان است. شاید بهتر از این مسأله‌ای وجود نداشته باشد که از آن به مسأله‌ای که مورد نیاز دنیاست ورود کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد این مساله زیست شیعی را تعریف و به زیست امام حسینی تبدیل کند و همه هنرمندان در همه حوزه‌ها از این سوگواره استفاده کنند.

در بخش دیگری از این نشست خبری، فراخوان سوگواره بین‌المللی سفینة النجاة اعلام شد که تا ابتدای محرم ادامه خواهد داشت. مراسم اختتامیه نیز در روز ۱۳ محرم برگزار خواهد شد. در پایان مراسم آئین رونمایی از تندیس سوگواره بین‌المللی سفینة النجاة برگزار شد.

کد خبر 6104109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha