۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۱

حجت الاسلام خاموشی مطرح کرد؛

منتظر چاپ آثار بیشتر در حوزه ادبیات پایداری از سوره مهر هستیم

منتظر چاپ آثار بیشتر در حوزه ادبیات پایداری از سوره مهر هستیم

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره بر گسترده بودن سوژه‌ها در عرصه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس گفت: منتظر چاپ آثار بیشتر در حوزه ادبیات پایداری از طرف سوره مهر هستیم.

حجت الاسلام مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور در غرفه انتشارات سوره مهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: انتشارات سوره مهر جایگاه خوبی در حوزه ادبیات پایداری دارد و همچنین در صنعت اقباس از آثار به خصوص در حوزه ساخت فیلم موفق بوده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره بر گسترده بودن سوژه‌ها در عرصه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس افزود: منتظر چاپ آثار بیشتر در حوزه ادبیات پایداری از طرف سوره مهر هستیم.

وی ادامه داد: سوره‌مهر یکی از نشرهای محکم، دارای پشتوانه قوی و دیرینه است که سال‌های متمادی ناشر برگزیده شناخته شده است، همین موضوع بیانگر جایگاه سوره‌مهر در حوزه نشر است. دفاتر دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و همچنین دفاتر پشتیبانی از محتوا و نویسنده‌های متکثر حوزه هنری و وابستگان جزو ویژگی‌های برتر این نشر است. بنده مثل مردم توقع دارم هر سال کتاب‌های تازه‌ای به خصوص رمان در حوزه ادبیات مربوط به دفاع مقدس، مدافعان حرم و خط تماس با صهیونیست‌ها را در انتشارات سوره‌مهر شاهد باشیم. سوره مهر از شهرت و جایگاه خوبی برخوردار است، امیدوارم پاسخگوی سوالات نسل جوان باشد. کاری که در اختیار حوزه هنری است همین نگهداشت و حمایت از هنرمندان انقلابی است.

رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی گفت: معتقد هستیم با توجه به میزان صید سوره مهر در اقیانوس پر صدف دفاع مقدس و انقلاب اسلامی همچنان ظرفیت بالایی در حوزه نشر آثار مربوط به ادبیات پایداری دارد.ما همچنان منتظر صید دانه درشت‌تری از طرف سوره مهر هستیم تا مخاطب تشنه ادبیات پایداری اغنا شود و آثار بیشتری در دسترس داشته باشد. سوره مهر باید برای ماندن در جایگاه اول تلاش کند و این تلاش نیازمند تقویت پشتیبانی از طرف حوزه هنری است، همچنین برای توسعه جایگاه این نشر نیازمند تلاش دوطرفه انتشارات و نویسنده برای تقویت ارتباط هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی در رابطه با نشر آثار و چگونگی پشتیبانی از نویسنده و آثار گفت: پرداخت حقوق مولفین باید به موقع صورت بگیرد، همچنین انتشارات باید به نوع چاپ کتاب (سبک بودن کتاب) و طرح روی جلد آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.انتشارات باید دائم باید در حال بهینه‌سازی باشد.

وی درباره با نشر آثار در فضای مجازی گفت: باید حواسمان به دوگانگی ایجاد شده باشد؛ آثار در دو حوزه کاغذی و مجازی نشر داده شوند، در هر دو فضا باید برای نشر و معرفی آثار تلاش کنیم.

کد خبر 6104178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha