۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۴

نشست هم‌اندیشی مدیریت شهری شیراز با حوزه علمیه فارس برگزار شد

 نشست هم‌اندیشی مدیریت شهری شیراز با حوزه علمیه فارس برگزار شد

شیراز - نشست هم‌اندیشی مدیریت شهری شیراز با مدیریت حوزه علمیه فارس با هدف هم افزایی متقابل و ارتقای ظرفیت‌های فرهنگی و دینی شیراز و فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هم‌اندیشی حوزه علمیه فارس با مدیریت شهری شیراز پیش از ظهر یکشنبه با حضور شهردار شیراز و کارشناسان شهرداری، اعضای شورای شهر و مدیر حوزه علمیه فارس در اتاق جلسات شهرداری شیراز برگزار شد.

در این نشست مشترک پیرامون مهم‌ترین مطالبات و راهکارهای همکاری مشترک بحث و تبادل‌نظر شد و طرفین خواستار تعامل و همکاری بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر جهت بهبود فضای فرهنگی شیراز و استان فارس شدند.

در ابتدای این نشست مدیر حوزه علمیه فارس ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیریت شهری در حوزه فرهنگی و دینی و اجرای طرح‌های عمرانی و فرهنگی گفت: جامعه‌ای که دارای هویت ملی و دینی و معنوی است امکان تمدن‌سازی در آن زیاد است و بر عکس جامعه تهی از هویت ملی و دینی باید بکوشد خود را در این زمینه مستغنی کند.

 نشست هم‌اندیشی مدیریت شهری شیراز با حوزه علمیه فارس برگزار شد

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی با ابراز خرسندی از این موضوع که جامعه ما از این جهت جامعه‌ای برخوردار و غنی است گفت: اگر متولیان امر و سیاسیون ما به هویت ملی و دینی به‌عنوان شناسنامه و عامل هویت‌بخش جامعه توجه کنند، قطعاً مقدمات تمدن‌سازی و ساخت ایران اسلامی قوی فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی با اشاره به وجود هفت هزار طلبه در سومین حرم اهل بیت، شیراز، که بیش از دو هزار نفر از آن‌ها در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل و فعالیت هستند گفت: از این ظرفیت باید برای تعالی معنوی شیراز استفاده کنیم.

شهردار شیراز نیز با بیان گزارش کاری به حجم بالای اقدامات عمرانی و تلاش‌های مدیریت شهری در حوزه فرهنگی و دینی اشاره کرد و گفت: هزینه کردن در حوزه دینی و فرهنگی سبب بازخورد مثبت در جامعه می‌شود و ما از تعامل و تفاهم با حوزه‌های علمیه با رعایت موازین و قوانین استقبال می‌کنیم.

مهدی طاهری، عضو شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه در دوره فعلی اقدامات فرهنگی و هویت‌ساز خوبی صورت گرفته گفت: تهیه کتاب دانشنامه شیراز در دستور کار سازمان فرهنگی قرارگرفته و تدوین کتاب تاریخ شیراز نیز که بخشی از آن مورد نظر حوزه علمیه است با قوت در حال پیگیری است.

کد خبر 6104192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha