۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۷

استاندار قزوین:

افزایش جرایم رانندگی در کاهش تصادفات مؤثر خواهد بود

افزایش جرایم رانندگی در کاهش تصادفات مؤثر خواهد بود

قزوین- استاندار قزوین گفت: مدت‌ها بود با یک نگاه غیرحرفه‌ای برای افزایش جرایم رانندگی مقاومت می‌شد ولی امروز پذیرفته شده که جرایم افزایش پیدا کند و این موضوع در کاهش تصادفات مؤثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر یکشنبه در همایش کاهش تصادفات با مشارکت مردم اظهار کرد: موضوع مورد تأکید در برگزاری این جلسه قدردانی از دست‌اندرکاران خدمت‌رسانی به مسافرین به‌ویژه در ایام نوروز است که شامل پلیس‌راه، نیروهای جهادی و تمامی نیروهای امدادی می‌شود و این خدمات استان قزوین را تبدیل به یک استان موفق در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای کرده است.

وی افزود: ایده‌ای که تحت عنوان همیاران جهادی در استان اجرا شد در سال‌های بعد در کشور مورد استفاده قرار گرفته است و باعث خیر و برکات زیادی شده است.

اعلایی گفت: رفع چالش و موضوع کاهش تلفات رانندگی که یکی از مسائل قابل‌توجه در کشور است پاسخ یک بعدی ندارد و معادله‌ای است که باید چندین متغیر در آن مورد لحاظ قرار بگیرد و به‌عنوان یک اولویت اساسی در کشور مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای به نظر می‌رسد در سال‌های گذشته به‌صورت جدی‌تری مورد توجه قرار گرفته است و مهم‌ترین مصداق این مهم را می‌توان در افزایش جرایم رانندگی نام برد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: مدت‌ها بود با یک نگاه غیرحرفه‌ای برای افزایش جرایم رانندگی مقاومت می‌شد ولی امروز پذیرفته شده که جرایم افزایش پیدا کند و این موضوع به‌طور قطع در کاهش تصادفات مؤثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه دلایل متعددی در کاهش تصادفات مؤثر است، گفت: افزایش جرایم رانندگی و کنترل هوشمند، سهل‌الوصول‌ترین اقدام برای کاهش تصادفات رانندگی است و با اجرای آن می‌توان در بازه زمانی کوتاه‌مدت اثرات مختلفی را مشاهده کرد.

اعلایی گفت: وقتی تخلف یک شخص منجر به فوت و صدمه دیدن به یک خانواده می‌شود باید با متخلف به‌شدت برخورد و آن را جریمه کرد تا مشکلات کاهش یابد.

استاندار قزوین اضافه کرد: مجموعه مدیریتی استان عزم و اراده جدی در کاهش تلفات جاده‌ای دارد و در ۳ سال گذشته با اقدامات و ابتکارات مختلف از جمله همیاران جهادی پلیس و جریمه ویژه عدم رعایت فاصله طولی به اجرای این مهم پرداخته است.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز و مسدود شدن دسترسی‌های غیرمجاز به بزرگراه‌ها از دیگر اقدامات مجموعه مدیریتی استان برای کاهش تلفات جاده‌ای است که امیدواریم مؤثر واقع شود.

کد خبر 6104194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha