۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۲

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی:

برای ایجاد سازمان ملی سنجش و ارزشیابی تعارض منافع کنار گذاشته شد

برای ایجاد سازمان ملی سنجش و ارزشیابی تعارض منافع کنار گذاشته شد

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نهادهای متعدد برای ایجاد سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور تعارض منافع را کنار گذاشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلال موسوی در اولین نشست خبری سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: موضوع ایجاد سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور بیش از یک دهه است که در سیاست های کلان کشوری در حوزه آموزش مورد بررسی قرار دارد.

وی افزود: در سال ۹۲ در سیاست های کلی آموزش و پرورش و در سال ۹۳ در سیاست های کلی علم و فناوری و همچنین در سند تحول آموزش و پرورش و در سند نقشه جامع علمی کشور به موضوع ایجاد سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مورد تاکید بوده است و دلیل آن که تاکنون ایجاد نشده بود به دلیل تعارض منافع میان سازمان ها و نهادها بود.

موسوی اظهار داشت: باید از رییس جمهور و وزرای علوم، بهداشت، آموزش و پرورش تشکر کرد که تعارض منافع را کنار گذاشتند تا نهاد سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور بتواند اهدافی را که برای آن تعریف کرده اند را محقق کند.

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همانطور که برای مسائل عینی سازمان ملی استاندارد داریم که می تواند در صنعت و پزشکی و غیره بکارگرفته شود، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور هم می تواند به عنوان سازمانی ملی برای روح، تفکر و استعداد جوانان بکار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی کیفیت و نظارت بر آموزش یکی از مهمترین وظایف سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور است که باید به نحو احسن انجام شود.

موسوی یادآور شد: با ایجاد سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور عدالت آموزشی رعایت می شود چرا که کیفیت آموزش را تضمین می کند.

کد خبر 6104218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha