۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۵۴

فرماندار شهرستان دلیجان خبر داد؛

اعزام بیش از ۴۰۰ زائر به مرقد امام راحل در روز ۱۴ خرداد

اعزام بیش از ۴۰۰ زائر به مرقد امام راحل در روز ۱۴ خرداد

دلیجان- فرماندار شهرستان دلیجان گفت: بیش از ۴۰۰ زائر روز ۱۴ خرداد از این شهرستان به مرقد امام راحل اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل قاسمی ظهر یکشنبه در نشست شورای اقامه نماز شهرستان دلیجان با اشاره به ضرورت تبیین جایگاه اقامه نماز در ستاد برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: شورای اقامه نماز دلیجان هر سه ماه یک بار تشکیل جلسه داده و اقدامات دستگاه‌های مختلف اجرایی را جمع‌بندی تا ارزیابی دستگاه‌ها بر این اساس انجام شود.

وی با تاکید بر تعیین تکلیف نمازخانه بوستان نماز به عنوان یکی از ورودی‌های دلیجان، ادامه داد: اقدامات شورای اسلامی و شهرداری در بازسازی مسجدالرضا و بخش‌های خدماتی آن با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان قابل تقدیر است و در این راستا نگهداری و رفع نواقص موجود با ارائه نظرات فنی مورد مطالبه است.

قاسمی گفت: انتظار است برنامه‌ریزی لازم در سطح شهرستان در راستای نشست‌های دوره‌ای ائمه جماعات برای بررسی مشکلات و دریافت نظرات آنها انجام شود همچنین حضور پرسنل جهت پاسخگویی به مراجعات مردمی، پخش اذان در ادارات و اقامه نماز اول وقت و جماعت در دستگاه‌های اداری دلیجان، مورد انتظار است.

فرماندار شهرستان دلیجان با اشاره به ابلاغ آئین‌نامه ترویج و توسعه نماز در ابتدای سال جاری به ادارات، تصریح کرد: فصل‌الخطاب ارزیابی ادارات، این آئین‌نامه بوده و کنترل و بررسی ادارات هر سه ماه یک بار انجام می‌شود و دستگاه‌های اداری موظف هستند بر اساس این بخشنامه پاسخگو باشند.

وی با اشاره به گرامیداشت دهه کرامت، گفت: شهرستان دلیجان ۲۹ اردیبهشت‌ماه میزبان پرچم متبرک آستان قدس رضوی خواهد بود و برنامه‌های ویژه‌ای در این روز با حضور اقشار مختلف و خانواده شهدا برگزار خواهد شد همچنین روستای راوه و چند واحد صنعتی در این روز میزبان کاروان خواهد بود.

وی با اشاره به چهل و دومین سالروز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر یکی از پیچیده‌ترین و شگرف‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس و جهان بود.

فرماندار دلیجان گفت: آزادسازی ۶ هزار کیلومتر مربع از خاک کشور، به اسارت درآمدن بیش از ۱۸ هزار نفر و نابودی یا به غنیمت درآمدن حجم عظیمی از تجهیزات نظامی و شهادت حدود ۶ هزار نفر در عملیات آزادسازی خرمشهر باید به درستی تبیین شود تا از ترور ذهن جامعه جلوگیری شود.

قاسمی با اشاره به ضرورت تبیین چرایی جنگ برای نسل کنونی جامعه گفت: بیش از ۲۲ هزار کیلومتر از خاک سرزمین و بیش از ۵۰۰ روستا، دهستان و شهر آماج گلوله‌های رژیم بعثی بود.

فرماندار شهرستان دلیجان گفت: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی در سوم خرداد، گلباران قبور شهدا در دلیجان و نراق و دیدار با رزمندگان و خانواده شهدا، یکی از اقدامات شهرستان برای گرامیداشت این روز خواهد بود.

وی با اشاره به اعزام بیش از ۴۰۰ زائر به مرقد مطهر امام راحل در روز ۱۴ خرداد از این شهرستان، افزود: آزادگی و سرافرازی امروز ما به واسطه وجود حضرت امام و حرکت‌های ایشان است که به همین مناسبت ویژه برنامه‌هایی در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد در دلیجان، نراق و دهستان‌ها برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به رتبه سوم دلیجان در تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا، گفت: تلاش شود تا پایان بیست و پنجم تبدیل مجوزها صورت گیرد تا مشکلی برای اصناف شهرستان به وجود نیاید.

قاسمی با اشاره به تولید بیش از ۴۵۰ تن گل محمدی در شهرستان دلیجان، افزود: جشنواره گل محمدی و گلاب دلیجان روز ۲۷ اردیبهشت در روستان خاوه برگزار خواهد شد.

کد خبر 6104405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha