۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۱۹

در مراسمی با حضور رییس کل دادگستری کرمان صورت گرفت؛

دریافت ابلاغ صلح یاری توسط ۶۵ وکیل کرمانی

دریافت ابلاغ صلح یاری توسط ۶۵ وکیل کرمانی

کرمان_ در مراسم افتتاح هیأت صلح و اعطای احکام صلح یاران کانون وکلای دادگستری استان کرمان ۶۵ نفر از وکلای این کانون ابلاغ صلح یاری دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس کل دادگستری استان کرمان ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح هیأت صلح و اعطای احکام صلح یاران کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: ترویج صلح و سازش یک تکلیف شرعی است، و برقراری صلح و سازش مهم‌تر از قضاوت و وکالت می‌باشد.

حجت السلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، با اشاره به اینکه ائمه اطهار (ع) همواره مردم را به سازش و گذشت توصیه می‌کردند، افزود: برقراری صلح و سازش بین اصحاب دعوی در سنت پیامبران و ائمه اطهار مورد تاکید بوده است.

وی با بیان اینکه وقتی به توصیه قرآن عمل و در جهت صلح و گذشت اقدام کنیم در نهایت به برقراری امنیت و آرامش جامعه منتهی می‌شود افزود: وقتی رأی قضائی صادر می‌شود یک طرف محکوم و طرف دیگر حاکم می‌شود، اما وقتی پرونده‌ای با صلح و سازش ختم می‌گردد، اصحاب پرونده و در نهایت خداوند متعال از ما راضی خواهند بود.

وی از تلاش‌های جامعه وکالت که در زمینه صلح و سازش تلاش می‌کنند تشکر کرد و گفت: برقراری صلح و سازش یک فرهنگ دینی، اسلامی و ایرانی می‌باشد و وکلا در این کار خیر با هم در راستای صلح و سازش رقابت کنند.

گفتنی است در پایان این نشست به صورت نمادین به ۷ نفر از وکلای کانون دادگستری ابلاغ صلح یاری اعطا شد.

کد خبر 6104410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha