۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۱۵

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

آغاز خارج‌سازی ۵۰۰ تن آهن‌آلات مغروقه از حوضچه بندر شهید رجایی

آغاز خارج‌سازی ۵۰۰ تن آهن‌آلات مغروقه از حوضچه بندر شهید رجایی

بندرعباس- معاون فنی و نگهداری اداره‌ کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات خارج سازی حدود ۵۰۰ تن آهن‌آلات مغروقه از درون حوضچه بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهدی بروغنی روز یکشنبه اظهار کرد: پس از انجام عملیات هیدروگرافی و ساید اسکن به روش مولتی بیم در حوضچه بندر شهید رجایی توسط واحد مهندسی و عمران به منظور احصا و تهیه نقشه‌های دقیق بستر دریا و خارج سازی مغروقه ها، نتیجه این عملیات کمک شایانی در تصمیم‌گیری‌های مربوط به توسعه و ایمن سازی به دنبال دارد.

وی ادامه داد: از نتایج به دست آمده مشخص شد این آهن آلات که بیشتر شامل تیرآهن و پروفایل‌های فولادی است، در سال‌های اولیه بهره‌برداری بندر شهید رجایی در بخش غربی حوضچه این بندر غرق شده بود.

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، برآورد اولیه تناژ این آهن آلات را حدود ۵۰۰ تن اعلام کرد که در محدوده ۲۰۰ متر مربعی حوضچه مدفون شده‌اند.

به گفته بروغنی، این آهن آلات هیچ خطری برای تردد و مانور شناورها ندارد و آنچه به عنوان مواد خطرساز بوده در گذشته خارج سازی شده است.

وی افزود: با خارج سازی این آهن آلات، لایروبی محدوده حوضچه با سهولت بیشتری امکان‌پذیر بوده و با انجام این مهم گامی بزرگ در حفظ عمق حوضچه بندر شهید رجایی برداشته خواهد شد.

کد خبر 6104424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha