معاون پژوهشگاه ارتباطات خبر داد؛

همکاری ۲ کشور ایران و مالی در تربیت نیروی انسانی هوش مصنوعی

همکاری ۲ کشور ایران و مالی در تربیت نیروی انسانی هوش مصنوعی

معاون پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از همکاری ۲ کشور ایران و مالی در تربیت نیروی انسانی هوش مصنوعی خبر داد و گفت:این همکاری زمینه‌ساز تبادل دانش و تجربیات در حوزه هوش مصنوعی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ در راستای توسعه دانش و مهارت‌های فناوری نوین، نمایندگانی از کشور مالی به کشور ایران سفر کرده و از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، امکانات و پروژه‌های مرتبط با هوش مصنوعی بازدید به عمل آوردند.

در جریان این بازدید، نمایندگان کشور مالی ضمن ارائه پیشنهاد همکاری در بحث تربیت نیروی انسانی در حوزه هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین، فرصتی یافتند تا از زیرساخت‌های آزمایشگاهی پژوهشگاه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین پروژه‌های پیشرو در زمینه هوش مصنوعی دیدن کنند. این پروژه‌ها شامل اعتبار سنجی محتوای فضای مجازی، آزمایشگاه هوش مصنوعی، پروژه تخمین سطح زیر کشت محصولات کشاورزی، پروژه رگولاتوری هوش مصنوعی و پروژه ذکاوت بودند، که هر یک به نوبه خود نشان‌دهنده پیشرفت‌های قابل توجه پژوهشگاه در این حوزه هستند.

در این دیدار ابتدا دکتر علیرضا یاری، معاون پژوهشی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن ارائه توضیحاتی درباره مأموریت‌ها و اهداف پژوهشگاه، بر اهمیت هوش مصنوعی به عنوان یکی از حوزه‌های کلیدی در عرصه فناوری اطلاعات تأکید کرد و افزود: مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی، با تکیه بر دانش پژوهشگران ایرانی به سرعت توانسته است به یکی از مهم‌ترین مراکز تخصصی در این زمینه در ایران تبدیل شود.

وی همچنین افزود: این همکاری می‌تواند زمینه‌ساز تبادل دانش و تجربیات گرانبها در حوزه هوش مصنوعی بین دو کشور باشد و به تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد کشور مالی در این عرصه کمک شایانی نماید.

یاری تأکید کرد: این طرح می‌تواند به عنوان الگویی برای همکاری‌های بین‌المللی دیگر در زمینه‌های فناوری پیشرفته مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه نیز دکتر بکایی، رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به معرفی محورهای پژوهشی و کاری در این مرکز پرداخت و طرح همکاری در بحث تربیت نیروی انسانی در حوزه هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین را ارائه داد.

همچنین در این دیدار ژاکلین سگوبا کوناته، رئیس مرکز هوش مصنوعی و صنعت رباتیک کشور مالی، ضمن بیان اینکه این بازدید در جهت کسب تجربه برای طراحی و توسعه زیرساخت‌های فناوری‌های نوین این کشور است، افزود: امیدواریم که با امضا تفاهم نامه همکاری بین دو کشور ایران و مالی در بحث فناوری‌های نوین بتوانیم ضمن توسعه زیرساخت‌ها، از تجربیات و ظرفیت‌های ایران جهت تربیت نیروهای انسانی در حوزه هوش مصنوعی بهره لازم را ببریم.

رئیس مرکز هوش مصنوعی و صنعت رباتیک مالی در پایان تأکید کرد: همچنین در تلاشیم که بتوانیم مرکزی همچون پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات که در کشور ایران قرار دارد، مرکز تحقیق و توسعه‌ای را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور مالی ایجاد کنیم، که از اهداف مهم در این دیدار و سفر به جمهوری اسلامی ایران است.

گفتنی است در پایان این دیدار مقرر شد تا طرفین ضمن بررسی جهت افزایش همکاری در حوزه فناوری‌های نوین، طرح همکاری را به عنوان تفاهمنامه بین نهادهای بالادستی دو کشور تهیه و تنظیم کنند.

کد خبر 6104451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha