۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۴

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم:

سرانه فضای آموزشی استان قم پایین‌تر از میانگین کشوری است

سرانه فضای آموزشی استان قم پایین‌تر از میانگین کشوری است

قم- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی کشوری ۵.۲ متر مربع بوده در صورتی که میانگین استان قم ۴.۲ متر مربع است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا اجتهادی ظهر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی کشوری ۵.۲ متر مربع می‌باشد در صورتیکه میانگین استان قم ۴.۲ متر مربع است و با توجه به اینکه ۳۰۵ هزار دانش آموز در حدود ۷۰۰ فضای آموزشی در استان قم تحصیل می‌کنند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم ابراز کرد: با احداث ۳۰۵ هزار متر مربع فضای آموزشی در قالب ۱۲۵ مدرسه ۱۲ کلاسه کمبود یک متر مربعی نسبت به میانگین کشوری جبران می‌شود و استان قم رتبه ۲۷ کشوری را از لحاظ سرانه فضای آموزشی در استان‌ها را در کارنامه خود دارد.

وی ابراز کرد: قم رتبه دار سومین استان به عنوان متراکم‌ترین تعداد دانش آموز در کشور است به صورتی که در هر کلاس درس نزدیک به ۳۰ دانش آموز در دو شیفت تحصیل می‌کنند.

اجتهادی با بیان اینکه به ازای افزایش دانش آموزان در هر سال آموزشی، استان قم نیازمند ۳۰۰ کلاس درس به طور ثابت می‌باشد، اذعان کرد: نزدیک به چهل هزار دانش آموز اتباع در استان قم در حال تحصیل هستند، فلذا ارائه خدمات آموزشی برای این افراد از مسائل ما در تأمین فضای آموزش است.

وی از برگزاری جشنواره سالانه خیرین مدرسه ساز استان قم در روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۹:۳۰ در اردوگاه ۱۵ خرداد واقع در بلوار غدیر با حضور مسئولان استانی و کشوری خبر داد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم خاطرنشان کرد: انرژی خورشیدی از طرح‌هایی ضمن درآمدزایی مدارس بشمار می‌رود به صورتیکه به ازای تولید هر ۲۰ کیلووات توسط این سامانه‌ها ۹ میلیون تومان برای آنان ایجاد درآمد می‌کند.

کد خبر 6104453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha