۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۱

رییس کل دادگستری کردستان تاکید کرد؛

لزوم اعتمادآفرینی وکلا در ایجاد رضایتمندی مردم

لزوم اعتمادآفرینی وکلا در ایجاد رضایتمندی مردم

سنندج- رییس کل دادگستری کردستان بر لزوم مسوولیت پذیری و اعتمادآفرینی وکلا در استای ایجاد رضایتمندی مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی عصر یکشنبه در آئین اعطای پروانه وکالت کارآموزان کانون وکلای دادگستری کردستان ضمن تبریک آغاز دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س)، اظهار کرد: مسوولیت‌پذیری از دو طریق نظارت درونی و بیرونی صورت می‌پذیرد که نظارت درونی شامل تعهد انجام وظایف با تکیه بر علم و دانش بدون هرگونه نفوذپذیری است و این نظارت سبب می‌شود تا انسان تسلیم خواسته‌های ناچیز خود و دیگران قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه سالم‌سازی با بخشنامه و دستورالعمل محقق نمی‌شود، افزود: سالم‌سازی با انجام صحیح وظیفه و اعتمادآفرینی در راستای رضایتمندی مردم فراهم می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: استقلال وکیل، سلامت وکیل و رعایت اخلاق وکالت از شاخصه‌های مهم این منصب است و وکلا نباید به هیچ وجه تحت تأثیر نفوذ سفارش، تهدید و یا تطمیع قرار گیرند.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: هدف اصلی و نهایی در انجام وظیفه وکالت کمک به قضات در جهت احقاق حق کشف واقع و فصل خصومت است.

وی بر پیگیری جدی پرونده موکلین توسط وکلا تاکید کرد و افزود: وکلا باید مطالعات و معلومات حقوقی خود را ارتقا داده و بر قوانین، مقررات و نظریات حقوقی مسلط باشند.

در پایان این مراسم ۱۵۶ نفر از پذیرفته شدگان آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۴۰۲ کانون وکلای دادگستری کردستان، پروانه وکالت خود را دریافت کردند.

کد خبر 6104468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha