۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۳۹

مدیرکل صمت گیلان:

جوازهای تاسیس صنعتی فاقد پیشرفت فیزیکی ابطال می‌شود

جوازهای تاسیس صنعتی فاقد پیشرفت فیزیکی ابطال می‌شود

رشت- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: جوازهای تاسیس صنعتی فاقد پیشرفت فیزیکی ابطال می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری عصر یکشنبه در جلسه ساماندهی مجوزهای صنعتی و پایش طرح‌های نیمه تمام اظهار کرد: در چارچوب قانون، جوازهای تأسیس صنعتی فاقد پیشرفت گیلان در راستای برنامه ریزی دقیق‌تر ابطال می‌شود.

وی با بیان اینکه به طور کلی ۸۱۲ مجوز دارای اعتبار در حوزه‌های صنعتی، دخانی، رمز ارز و انبار در سامانه وجود دارد، افزود: از این تعداد بالغ بر ۱۶۴ جواز طرح توسعه صنعتی برای کارخانجات در حال فعالیت صادر شده است با پیشرفت‌های متعدد درصدد تکمیل خطوط تولید و پروژه صنعتی خود هستند.

پورحیدری ادامه داد: در این راستا ۱۸۴ طرح صنعتی گیلان بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در صورت تخصیص تسهیلات حمایتی پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۳ راه اندازی شوند و جواز تأسیس آنها تبدیل به پروانه بهره برداری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اخطارهای لازم برای دارندگان جواز تأسیس فاقد پیشرفت صادر شده است، تصریح کرد: کمیته‌ای برای ساماندهی و رصد مجوزهای صادر شده، تشکیل شده است که موظف‌اند کلیه جوازهای صادره بدون پیشرفت قدیمی را ابطال و از گردونه آمار صنعتی در سامانه خارج نمایند.

مدیرکل صمت گیلان پایش و رصد مستمر جواز تاسیس‌های صنعتی قدیمی را به حوزه طرح و برنامه تکلیف و تاکید کرد: شفاف سازی امور با ابطال مجوزهای راکد و متوقف شده؛ لازمه برنامه‌ریزی صحیح و دقیق برای جذب سرمایه‌گذاران جدید و واگذار شدن اراضی و زیرساخت‌های معطل مانده می‌باشد.

کد خبر 6104531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha