۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۱۲

واکنش حماس به اظهارات جدید «بایدن» در خصوص آتش‌بس

واکنش حماس به اظهارات جدید «بایدن» در خصوص آتش‌بس

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای نسبت به اظهارات جدید رئیس جمهور آمریکا در خصوص مشروط‌بودن برقراری آتش‌بس در نوار غزه واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در واکنش به اظهارات جدید «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در خصوص مشروط‌بودن برقراری آتش‌بس در نوار غزه، بیانیه‌ای را صادر کرد.

جنبش حماس اعلام کرد: با انزجار و محکوم‌نمودن، اظهارات بایدن را مبنی بر اینکه آتش‌بس در نوار غزه در گرو آزادی اسرا از سوی حماس است دنبال کردیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما موضع بایدن را محکوم می‌کنیم و آن را عقب‌نشینی از نتایج دور اخیر گفت‌وگوها می‌دانیم.

جنبش حماس بیان کرد: در تمامی مراحل گفت‌وگوهای آتش‌بس انعطاف لازم را نشان دادیم، اما پس از آن موضع نتانیاهو و کابینه‌اش با حمله به رفح، جبالیا و غزه تغییر پیدا کرد.

در ادامه بیانیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین آمده است: موضع بایدن بار دیگر نشانگر جانبداری آمریکا از سیاست جنایتکارانه‌ای است که کابینه نازی‌های صهیونیست در پیش گرفته است.

گفتنی است کمی پیش‌تر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که برقراری آتش‌بس در نوار غزه تنها زمانی محقق خواهد شد که جنبش حماس اسرای صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه را آزاد کند.

بایدن در جریان گردهمایی جمع‌آوری کمک برای کارزار انتخاباتی‌اش در واشنگتن مدعی شد: اگر حماس اسرا را آزاد کند، همین فردا آتش‌بس برقرار خواهد شد.

کد خبر 6104532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha