۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۰۹

محققان تایوانی پی بردند؛

حفظ تناسب اندام سلامت روان کودکان را تقویت می کند

حفظ تناسب اندام سلامت روان کودکان را تقویت می کند

تحقیقات جدید نشان می دهد که فواید آمادگی جسمانی برای کودکان بر سلامت روان آنها نیز تاثیر می گذارد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که ورزش زیاد ممکن است از علائم افسردگی، اضطراب و اختلال بیش فعالی در کودکان محافظت کند.

به گفته محققان، هر چه بیشتر ورزش کنید، بهتر است: عملکرد بالاتر در فعالیت‌های قلبی عروقی، قدرت و استقامت عضلانی هر کدام با محافظت بیشتر در برابر مشکلات سلامت روان همراه بود.

مطالعه جدید که توسط محققان تایوان انجام شد، داده‌های تست‌های آمادگی جسمانی دانشجویان ملی تایوان را با پایگاه داده تحقیقات بیمه ملی مقایسه کرد. محققان از داده‌های ناشناس برای مقایسه آمادگی جسمانی دانش آموزان با سلامت روان آنها استفاده کردند.

خطر ابتلاء به اختلال سلامت روان در مقابل تناسب اندام قلبی، با مدت زمان یک دانش آموز در دوی ۸۰۰ متر، استقامت عضلانی با تعداد دراز و نشست‌های انجام شده و قدرت عضلانی با پرش ایستاده اندازه گیری شد.

محققان پی بردند عملکرد بالاتر در هر فعالیت با خطر کمتر اختلال سلامت روان مرتبط بود. به عنوان مثال، کاهش ۳۰ ثانیه‌ای در زمان دوی ۸۰۰ متر با کاهش خطر اضطراب، افسردگی و اختلال بیش فعالی در دختران مرتبط بود. در پسران، با اضطراب کمتر و خطر کمتر اختلال بیش فعالی همراه بود.

در همین حال، افزایش پنج دراز و نشست در دقیقه با کاهش اضطراب و خطر اختلال بیش فعالی در پسران و با کاهش خطر افسردگی و اضطراب در دختران مرتبط بود.

محققان در این مطالعه نوشتند: «این یافته‌ها پتانسیل آمادگی قلبی تنفسی و عضلانی را به عنوان عوامل محافظتی در کاهش شروع اختلالات سلامت روان در بین کودکان و نوجوانان نشان می‌دهد.»

کارشناسان عنوان می‌کنند که استفاده زیاد از صفحه نمایش، جایگزین خواب، ورزش و فعالیت‌های شخصی شده است که همگی کلید رشد سالم محسوب می‌شوند.

محققان نتیجه گرفتند: «یافته جدید بر نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد برنامه‌های آمادگی جسمانی هدفمند تاکید می‌کند. برنامه‌های ورزشی پتانسیل قابل توجهی به عنوان مداخلات پیشگیرانه اولیه در برابر اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان دارند».

کد خبر 6104658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha