۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۱۷

منصوری:

اتفاقات ممتاز در محور مقاومت به واسطه روحیه شهادت طلبی است

اتفاقات ممتاز در محور مقاومت به واسطه روحیه شهادت طلبی است

شهریار- معاون اجرائی رئیس جمهور گفت: اتفاقات ممتاز در محور مقاومت به واسطه روحیه شهادت طلبی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری شامگاه یکشنبه در یادواره شهدای دولت استان تهران که در مصلی شهریار برگزار شد، طی سخنانی گفت: شهدا درس محبت، درس ولایت و درس تولی و تبری به ما دادند و نگاهشان به این بود، که ببینند، ولی فقیه چه می‌گوید و گوش به فرمان ولایت بودند.

وی افزود: تک تک رفتار شهدا برای مدیران و نیز مردم درس است، این درس به ویژه برای مدیران و ما که لباس نوکری مردم را بر تن داریم اهمیت دارد، شهید و حرکت شهید برای ما مصداق حرکت مومنانه است.

منصوری اتفاقات ممتازی که در محور مقاومت در حال اجرا است، به واسطه شهادت طلبی شهدا دانست و گفت: شهید به همین دلیل در نزد خداوند دارای قرب است و ظرفیت شفاعت و تاریخ سازی دارد، ما در جای جای قرآن آیه‌هایی داریم، که دلالت بر جایگاه والای شهدا دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به آیه شریفه ««انّ اللَّه اشتری من المؤمنین انفسهم» گفت: خود خدا خریدار شهیدان است و این برای جایگاه شهید و خانواده شهید یک ارزش بزرگ است، تاریخ زندگی شهید عزیزی مانند شهید «یدالله کلهر» را زمانی که مطالعه می‌کنیم، سراسر نور، مبارزه، ایثار، از خود گذشتگی و کنار گذاشتن دنیا است.

وی اضافه کرد: به همین دلیل است، که خود خداوند متعال خریدار شهید است، به همین واسطه است، که خداوند متعال بهشت خاص خود را به شهدا عنایت می‌کند، آنجا که می‌فرمایند «یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی» نشان دهنده عظمت شهدا است.

منصوری با بیان اینکه ایران عزیز ما و استان عزیز ما مدیون خون شهدا است، اضافه کرد: استقلال و عظمت امروز مرهون خون شهدا است، شهدائی که نام می بریم و از آن‌ها به سادگی عبور می‌کنیم، شهیدان بزرگواری که ذکر شد، بسیاری از آنها را نام نمی بریم، اما زندگی و رشادت‌های همه این شهدا برای ما درس است.

وی گفت: شاید نتوانیم، با ادبیات کلاسیک شهدا و مشی شهدا را تبیین کرد، یک روزی یکی از رفقای کوچه بازاری ما گفت، باید درس «مشتی گری» را از شهدا آموخت، «مشتی بودن» خود یک سبک و سیاق و فرهنگ است، شهدا درس دستگیری و رفیق بازی و نوع دوستی و ارتباط با محبت با بچه محل‌ها را از همین کوچه پس کوچه‌های شهریار و دیگر شهرها آموختند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه اگر آداب توسل و تمسک به شهدا را بلد باشیم، بسیاری از مشکلاتمان حل می‌شود، اضافه کرد: شهدا واسطه نصرت و مدد خداوند متعال و عبور از بحران‌ها هستند، شهادت اوج حسنه و اوج جایگاه‌ها است.

وی اضافه کرد: طلب شهادت در دین مبین اسلام یک فضل است، طلب مرگ در دین ما همه جا مورد غضب قرار گرفته و مکروه است، جز در خصوص شهادت، که مطالبه شهادت در دین اسلام جزو مستحبات است و یکی از درب‌های بهشت متعلق به شهدا است و خداوند متعال به طور اختصاصی شهدا را وارد بهشت می‌کند.

کد خبر 6104669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha