۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۳۰

مدیر کل زندان‌ها و مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان:

۳ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند

۳ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند

زاهدان_ مدیر کل زندان‌ها و مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان، گفت:سه زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ستاد دیه سیستان و بلوچستان، محمدحسین خسروی افزود: زمینه آزادی سه زندانی جرایم غیرعمد با تأمین مبلغ چهار میلیارد ریال فراهم و به کانون گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

وی بیان کرد: رقم بدهی این زندانیان، ۱۰ میلیارد ریال بود که با قبولی دادخواست اعسار، گذشت رضایت‌مندانه شاکیان و از منابع ستاد مردمی دیه شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانکی مبلغ فوق به‌حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این مددجویان و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی با تشریح نوع محکومیت مددجویان جرایم غیرعمد آزاد شده در سیستان و بلوچستان افزود: از این تعداد دو مددجو مربوط به محکومان مالی و یک نفر محکوم به پرداخت مهریه بودند.

خسروی افزود: در حال حاضر ۵۴ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که از این تعداد، محکومان غیرعمد ۲۸ نفر مهریه و نفقه، ۲۴ نفر بدهی مالی و دو مددجو نیز به علت تصادفات رانندگی را شامل می‌شوند.

وی اضافه کرد: با اقدام‌هایی که در راستای فرهنگ سازی در سال‌های اخیر با مشارکت رسانه‌ها و مردم در سطح استان انجام شد، شاهد کاهش چشمگیر ورود زندانیان جرایم غیر عمد به زندان‌ها هستیم.

کد خبر 6104751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha