۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۴

برای تنظیم التهاب؛

یک مدار جدید در مغز انسان کشف شد

یک مدار جدید در مغز انسان کشف شد

محققان یک مدار مغزی کشف کرده اند که التهاب را در بدن انسان تنظیم می کند و با کمک آن می توان درمان‌های نوینی برای اختلالات ایمنی بدن ابداع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، محققان متوجه شده اند نورون ها در ریسه مغز مانند رگولاتورهای التهاب عمل می کنند. آنها می توانند در واکنش به سیگنال هایی که توسط عصب واگ فرستاده می شود، التهاب را افزایش یا کاهش دهند. عصب واگ مجموعه ای از هزاران فیبر عصبی است که مغز را به اعضای داخلی بدن مرتبط می کنند.

تحقیقی جدید روی موش ها نشان داد آسیب ایمنی محیطی به طور قدرتمند محور بدن-مغز را برای تنظیم واکنش های ایمنی فعال می کند. سیتوکین های طرفدار و ضد التهاب با تعداد متفاوتی از اعصاب واگ ارتباط برقرار می کنند تا درباره ایجاد یک واکنش التهابی به مغز اطلاع دهند. در مقابل مغز مسیر واکنش های ایمنی محیطی را به دقت ماژول بندی می کند.

طبق گزارشی که در ژورنال نیچر منتشر شده، محققان از توالی آر ان ای یک سلول استفاده و آن را با عملکرد تصویربرداری ترکیب کردند تا اجزای مدار محور اعصاب-ایمنی را شناسایی کنند و نشان دهند دستکاری گزینشی آنها می تواند به طور موثر واکنش های موثر در التهاب را سرکوب و همزمان وضعیت ضد التهابی را تقویت کند.

هائو چین مولف این پژوهش در این باره می گوید: این مدار مغزی تازه کشف شده، مانند ترموستات به افزایش یا کاهش واکنش های التهابی کمک می کند تا بدن انسان با رفتاری سالم واکنش نشان دهد. با نگاهی به گذشته، منطقی به نظر می رسد که یک سیستم اصلی چنین واکنش حیاتی را کنترل کند. بسیاری از اثرات روان تنی در واقع ممکن است به مدارهای مغزی مرتبط باشند که به بدن فرد چیزی می گویند.

محققان معتقدند استفاده از این مدار جدید مغزی به کشف درمان های نوین برای بسیاری از اختلالات ایمنی بدن منجر می شود.

کد خبر 6104781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha