۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۳۳

بدهی ۱۵ میلیارد دلاری شرکت نفت به صندوق توسعه ملی

بدهی ۱۵ میلیارد دلاری شرکت نفت به صندوق توسعه ملی

معاون صندوق توسعه ملی گفت: مطالبات ۱۵ میلیارد دلاری از شرکت ملی نفت وصول نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا محمدی معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع صندوق توسعه ملی گفت: در سالهای گذشته و به موجب قوانین بالادستی تسهیلاتی را به شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران پرداخت کردیم. شرکت ملی نفت ایران به دلایل مختلف از جمله شرایط فروش و تحریم‌ها به تعهدات خود عمل نکرد.

وی افزود: در دو سال گذشته روش‌های مختلفی را برای استحصال طلب مطرح کردیم؛ البته مدیران شرکت ملی نفت مدعی هستند که از محل منابع خود، افزایش درآمد خوبی دارند، در این بین ما نیز مطالبات خود را می‌خواهیم.

محمدی یادآور شد: مطالبات ما حدود ۱۵ میلیارد دلار است. یکی از شیوه‌های استحصال پول بند ۳ برنامه هفتم بود که به تصویب نرسید ولی شیوه‌های دیگری به شرکت ملی نفت ایران پیشنهاد کردیم و منتظر پاسخ آنها هستیم.

معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع صندوق توسعه ملی عنوان کرد: صندوق توسعه ملی به عنوان تنها صندوق اصلی در حوزه تأمین منابع ارزی کشور نقش مهمی در توسعه کشور دارد و اگر این منابع برنگردد نمی‌توانیم از طرح‌های مهم کشور حمایت کنیم.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: اگر سرمایه گذار خارجی نیز وارد کشور شود نیازمند حضور یک سرمایه گذار داخلی هستیم. در ایران نیز غیر از این صندوق محل دیگری برای این سرمایه گذاری وجود ندارد. مدیران شرکت ملی نفت باید بپذیرند که صندوق می‌تواند در عرصه کمک به این شرکت و شرکت‌های مهم کشور اثرگذار باشد.

محمدی یادآورشد: شیوه‌هایی که به شرکت ملی نفت برای سرمایه گذاری پیشنهاد دادیم شیوه‌های خوبی بود که اگر اجرا می‌شد بسیار مطلوب بود.

معاون صندوق توسعه ملی عنوان کرد: امیدواریم این پیشنهادات از سوی شرکت مورد قبول افتد و شرکت نفت با توجه به پیشرفت خوبی که در زمینه تولید و فروش داشتند در این زمینه نیز یاری رسان باشند. یکی از پیشنهادات ما تأمین این بدهی از مسیر درآمد نفتی بود ولی در این زمینه نیز شاهد مساعدت کافی نبودیم.

کد خبر 6104820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha