۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹

تشخیص و سرعت درمان بیماری صرع با ابزار هوش مصنوعی

تشخیص و سرعت درمان بیماری صرع با ابزار هوش مصنوعی

اصفهان - عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از تشخیص و سرعت درمان بیماری صرع با استفاده از ابزار هوش مصنوعی خبر داد.

مهنوش تاجمیر در ارتباط با طرح تحقیقاتی "طبقه بندی سیگنال مغزی EEG بیماران صرعی با استفاده از مدل مخلوط پایدار آلفای متقارن" اظهار داشت: صرع چهارمین بیماری عصبی مزمن دنیا است که تشخیص آن با دقت بالا نیازمند بهره مندی از ابزارهای هوش مصنوعی است.

وی با بیان اینکه صرع یکی از رایج‌ترین اختلالات سیستم عصبی مرکزی است و مبتلایان زیادی از بیماری صرع رنج می‌برند، ادامه داد: این طرح تحقیقاتی زیر مجموعه طرح‌های هوش مصنوعی در علوم پزشکی شناخته می‌شود و هدف آن به کارگیری ابزارهای کمک تشخیصی کامپیوتری است به گونه‌ای که بتوانند بر اساس تصاویر پزشکی که از بیماران اخذ می‌شود به پزشکان کمک کنند با دقت و سرعت بیشتری بیماری را تشخیص و روند درمان بیماری را تسریع نموده تا به بهبود سلامت کمک کند.

تاجمیر به استفاده از این ابزار برای تشخیص زودهنگام اختلال عصبی صرع اشاره کرد و افزود: ابزارهای کمک تشخیصی کامپیوتری با سرعت و دقت می‌توانند به تشخیص این بیماری کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: تشنج تحت تأثیر بسیاری از عوامل مانند ژنتیک، فیزیولوژیک، صدمه به مغز و غیره اتفاق می‌افتد که عمدتاً بدون هشدار و در زمان‌های غیر قابل پیش بینی رخ می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: مبتلایان به صرع در طول تشنج مبتلا به حواس پرتی یا اسپاسم غیر دائمی می‌شوند که حتی ممکن است باعث آسیب‌های جدی فیزیکی یا مرگ آنها شود. بنابراین در تشخیص صرع هنوز پیش بینی زمان تشنج از ابهامات متخصصان مغز و اعصاب است و به طبقه بندی سیگنال مغز دریافت شده از مناطق مختلف مغزبستگی دارد.

کد خبر 6104870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha