۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲

مدیرکل منابع طبیعی اردبیل:

مافیای قاچاق به بهانه معیشت تخریب جنگل ها را هدف گرفته اند

مافیای قاچاق به بهانه معیشت تخریب جنگل ها را هدف گرفته اند

اردبیل- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: مافیای قاچاق با مجهز شدن به ابزارهای مختلف به بهانه معیشت نابودی جنگل ها و تاخت و تاز در این عرصه ها را در پیش گرفته اند.

محمود قلیزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به رغم برگزاری نشست های آگاهسازی جنگل نشینان و روستائیان همجوار منابع خدادادی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، دادستان و مجموعه قضائی برگزار شده ولی همچنان عده ای منفعت طلب به دنبال قطع درختان و تولید زغال هستند که در این مناطق سعی شده با شناسایی افراد مجرم با آنها برخورد جدی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: هرچند احکام صادر شده قضائی در این زمینه بازدارندگی ندارد اما در سال های اخیر با تشکیل پرونده صلاحیت رسیدگی و صدور احکام به تعزیرات حکومتی واگذار شده که امیدواریم موانع و مشکلات در ارتباط با تناسب جرم و مجازات رفع شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به فعالیت صنایع چوب بر استان اردبیل تصریح کرد: انتظار می رود صاحبان این صنایع از خرید چوب درختان جنگلی پرهیز کرده و به جای خرید الوار از سوداگران با اخذ مجوزهای قانونی به زراعت چوب اقدام کنند.

قلیزاده بیان کرد: عمده عوامل تخریبی جنگل و مرتع در اردبیل علاوه بر حریق ورود بیش از اندازه احشام به جنگل ها و مراتع است که در این زمینه احیا و غنی سازی مراتع و جنگل ها جزو برنامه های اصلی است.

وی با قدردانی از تلاش آفرودسواران در کمک به مردم به ویژه در فصول سرد سال و ایام بارش برف گفت: متاسفانه اقدام تعدادی از این آفرودسواران در ورود به جنگل و مرتع به تخریب این مناطق منجر شده که امیدواریم با تدبیری مناسب جلوی این اقدامات گرفته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از طبیعت دوستان خواست؛ در کنار لذت بردن از مواهب خدادادی از روشن کردن آتش برای تهیه چای و غذا پرهیز کنند چرا که با یک خیزش باد آتش سوزی عظیمی در جنگل ها و مراتع رخ می دهد که خسارت هنگفتی را در سال های اخیر در این زمینه شاهد بودیم.

کد خبر 6104887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha