در اعتراض به دستمزدها؛

کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند

کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند

کارمندان اپل استور در ایالت مریلند آمریکا برای اعتراض به دستمزدها و عدم توازن زندگی شخصی و کارشان اعتصاب می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، انجمن بین المللی ماشینکاران و کارگران هوافضا (AIM) اعلام کرد کارمندان اپل استور در شهر تاوسون واقع در ایالت میرلند آمریکا به اعتصاب رای داده اند.

به گفته اتحادیه کارگری که نماینده کارمندان خرده فروشی اپل در مریلند است، تاریخ توقف فعالیت کارمندان هنوز مشخص نشده است. AIM در بیانیه ای اعلام کرد: چالش هایی که به اعتصاب منجر شده اند در درجه اول نگرانی درباره توازن کار و زندگی افراد، زمانبندی های غیرقابل پیش بینی که زندگی شخصی افراد برهم می زند و دستمزد های کمتر از هزینه های زندگی در این محل هستند.

سخنگوی اپل نیز اعلام کرد: ما با اتحادیه ای که نماینده کارمندانمان در تاسون است همکاری می کنیم.

در ژوئن ۲۰۲۲ میلادی کارمندان اپل در مریلند به پیوستن به اتحادیه کارگری AIM رای دادند و نخستین کارمندان خرده فروشی این شرکت بودند که در آمریکا عضو اتحادیه شدند

از سوی دیگر کارمندان اپل استور در منطقه شورت هیلز واقع در نیوجرسی علیه عضویت در اتحادیه رای دادند. این در حالی است که اتحادیه کارمندان ارتباطات آمریکا(CWA) که شکایتی در هیات ملی روابط کار آمریکا ثبت کرده، اپل را به فعالیت های غیرقانونی جلوگیری از تشکیل اتحادیه کارگران در فروشگاه نیوجرسی و اماکن دیگر متهم کرده است.

کد خبر 6105041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha