۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۴

حجت الاسلام و المسلمین معزی:

گفتمان صهیونیست‌ها در تقابل با بشردوستی است

گفتمان صهیونیست‌ها در تقابل با بشردوستی است

نماینده ولی‌فقیه در هلال احمر با اشاره به اینکه ترقی جامعه در گرو حفظ کرامت انسان است، گفت: گفتمان صهیونیست‌ها در تقابل با بشردوستی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین معزی در دومین گردهمایی مبلغان بشردوستی با تبریک و تهنیت دهه کرامت بر لزوم بهره‌گیری از این ایام مبارک تاکید کرد و گفت: در دین مبین اسلام انسان مکرم است، باید با بهره‌گیری از سیره اهل بیت، کرامت را در جامعه ترویج داد چرا که جامعه مترقی جامعه‌ای است که در آن انسان مکرم است.

وی بزرگترین وظیفه حوزه علمیه را به تعبیر مقام معظم رهبری، رساندن پیام دین به بشریت دانست و تصریح کرد: ترقی و تعالی جامعه اسلامی‌با شناخت دین میسر خواهد شد. روحانیت باید پیام دین که سعادت دنیوی و اخروی را به دنبال دارد در جامعه گسترش و بسط دهد.

وی یکی از پیام‌های دین را بشردوستی دانست و تصریح کرد: دین در پرتو عبودیت خدا دوستدار انسانیت است. باید نگاه دین به کرامت انسان و بشردوستی را در جهان ترویج داد و باید دین را گفتمان بشردوستی و مهرورزی و کرامت انسانی قرار داده و به جهانیان به درستی معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اسلام را دین بشردوستی توصیف کرد و افزود: در آموزه‌های مبین اسلام، بر مهرورزی و محبت به انسان‌ها و احترام به حقوق فردی و اجتماعی آنان تاکید شده است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با اشاره به اینکه مؤمنان نسبت به بندگان خدا مسؤول هستند، چرا که بر اساس معارف دینی بندگان خدا، عیال الله هستند، افزود: توصیه امام علی علیه السلام به محمد حنفیه فرزند خود این است که آنچه را برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند. وی این مصادیق را بیانگر نگاه دین مبین اسلام به مساله بشردوستی دانست.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه سخنرانی خود به نگاه بشردوستانه عارفان و علمای معاصر نیز اشاره کرد و گفت: اشعار درس آموز شاعران پارسی‌گو همچون سعدی نمونه بارزی از فرهنگ پُر بار ایران اسلامی در عرصه بشردوستی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفتمان صهیونیستی را در تقابل با بشردوستی خواند و گفت: رژیم کودک کش صهیونیستی از هیچ جنایاتی علیه مردم مقتدر و مظلوم دریغ نکرده است.

وی در سخنرانی خود با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در رساندن فریاد مظلومیت مردم فلسطین در جهان و همچنین رهبری داهیانه مقام معظم رهبری در حمایت از مقاومت اظهارکرد: انقلاب ما، درس ایستادگی و مقاومت را به جهانیان آموخت و امروز مردم غزه با الهام از انقلاب‌اسلامی و ایثارگری‌های شهدایی همچون سردار شهید سلیمانی در برابر رژیم اشغالگر قدس ایستادگی می‌کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر با بیان اینکه اهداف جمعیت هلال‌احمر با تعالیم اسلام انطباق دارد، افزود: پرچم هلال احمر، پرچم انسان‌دوستی است.

وی همچنین با مرور اهداف چهارگانه جمعیت هلال احمر به نقش این جمعیت در زدودن آلام و رنج‌های انسان‌ها و ایجاد جامعه سالم توأمان با صلح و برادری اشاره کرد و گفت: در جریان زلزله ترکیه، جمعیت هلال احمر ایران از سوی دولت این کشور مورد تقدیر قرار گرفت و این نشانگر جایگاه این نهاد مردمی در عرصه بین‌المللی است.

معزی در ادامه به جایگاه مردمی جمعیت هلال احمر اشاره و اظهار کرد: گمان نکنید هلال احمر نهادی دولتی است بلکه این جمعیت مردم نهاد است که با بیش از سه میلیون داوطلب تشکیل شده است و در هنگام بروز حوادث داوطلبان این جمعیت بر اساس تعالیم عالیه اسلامی و انسانی به یاری دیگران می‌شتابند.

وی به تفاهم‌نامه‌های میان حوزه‌های علمیه کشور و حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز اشاره کرد و این همکاری‌های مشترک را زمینه ساز ترویج بشردوستی در کشور دانست.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر همچنین به برگزاری کنگره ۵۰۰ شهید امدادگر اشاره کرد و از آنان به عنوان اسوه‌های امدادگری یاد کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به وعده الهی جامعه مبتنی بر عدالت شکل خواهد گرفت.

کد خبر 6105076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha