۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۵

تولیت آستان قدس رضوی:

کنگره جهانی امام رضا (ع) فرصتی مهم برای تعاملات و گفت‌وگوها است

کنگره جهانی امام رضا (ع) فرصتی مهم برای تعاملات و گفت‌وگوها است

مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: کنگره جهانی امام رضا (ع) فرصتی مهم برای تعاملات و گفت‌وگوها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد مروی صبح دوشنبه در پنجمین کنگره جهانی امام رضا (ع) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: حضرت حق نه نت‌ها عادل است؛ بلکه عین عدل و عدالت است. یکی از اسماً حسنی او عدل است و این جهان خلقت و نظم هستی که از فیض الهی نشأت گرفته است تجلی عدل و مبتنی بر عدالت است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: در نظام و زیست انسانی نیز عدالت مورد توجه و تاکید معارف است.

وی گفت: امام رضا (ع) ترسیم سه گانه ای از مظاهر عدالت در جوامع انسانی دارند که بسیار حائز اهمیت است.

مروی ابراز کرد: امام رضا (ع) می‌فرمایند کسی که با مردم در تعامل است و ظلم نمی‌کند و کسی که با مردم سخن می‌گوید و دروغ نمی‌گوید و با آنان وعده می‌دهد، اما تخلف نمی‌کند مروت او کامل و عدالت او آشکار و عیان است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: عدالت زمامدار در عمل مشخص است و هنگامی که سخن می‌گوید، دروغ نمی‌گوید و در وعده‌ها تخلف نمی‌کند.

وی اظهار کرد: عدالت زمامدار اسلامی به صدق و وعده‌ها محک می‌خورد و مرتبه عالی عدالت در امام معصوم تجلی پیدا می‌کند.

مروی گفت: زمامدار هر روز و هر لحظه در معرض سخن گفتن و وعده دادن است و هیچ بخشی از حکمرانی او از مدار عدالت نباید دور شود و هر تصمیم و اجرای او باید با ترازوی عدل و دولت همساز باشد.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: ظالمان جهانی در برابر این همه ظلم و ستم و بی عدالتی که در برابر فلسطین و غزه در حال وقوع است بی تفاوت هستند و در گفتمان امام رضا (ع) می‌توان گفتمان‌های پوچ استعمارگران قدیم و جدید را به چالش کشیده و تهی بودن آن آشکار شود.

وی حمایت غرب از جنایات صهیونیست را دلیل آشکار بر پوچ بودن ادعاهای عدالت خواهانه و آزادی خواهانه غرب دانست و گفت: در این دوره خطیر هر کس که دل در گرو قرآن و عترت دارد با تأمل و اندیشیدن در چارچوب فوری عدالت در ساحت نظر و اجرا و عمل می‌تواند به درک درستی از عدالت دست یابد.

مروی اظهار کرد: کنگره جهانی امام رضا (ع) فرصتی مهم برای تعاملات و گفت‌وگوها است و امیدواریم با سخنرانی‌ها و مقالات ارائه شده در افق این همایش‌ها بتوان جایگاه عدالت در معارف رضوی را برای جهان تبیین کرد.

کد خبر 6105102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha