۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۶

گفت‌وگوی مهر؛

جاده‌های روستایی آستارا رسماً خاکی است

جاده‌های روستایی آستارا رسماً خاکی است

آستارا- امام جمعه آستارا با انتقاد از بی‌توجهی مسوولان در بازسازی راه‌های روستایی این شهرستان گفت: جاده‌های اصلی نیمی آسفالت و نیمی خاکی و جاده‌های فرعی به طور رسمی خاکی است.

حجت‌الاسلام محمد جواد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با موضوع مرمت و بازسازی راه‌های روستایی با انتقاد از وضعیت راه‌های روستایی شهرستان آستارا اظهار کرد: چند بار این مشکل راه‌های شهری و روستایی را در خطبه‌های نماز جمعه تذکر داده‌ام؛ سال گذشته دهم آذرماه این مسأله را تذکر دادم و مشخص است که متولیان این امر بنیاد مسکن و دهیاری‌ها و اداره راه هستند.

امام جمعه آستارا با نام بردن از نام روستاهایی مانند دربند، عباس آباد، ویرمونی و عنبران توضیح داد: این چهار روستا در نوار کوهپایه آستار ا بوده و به هم متصل هستند؛ ۵۰ درصد جمعیت آستارا روستایی هستند و حدود ۳۰ درصد از جمعیت شهرستان در این چهار روستا ساکن هستند؛ راه اصلی این چهار روستا که این جمعیت بسیار زیاد را در خود دارد، بسیار خراب و در بعضی جاها راه اصلی یک طرف آسفالت و طرف دیگر خاکی و راه‌های فرعی که در حد افتضاح است و به طور رسمی تنها از جاده خاکی برخوردار هستند و با بارش برف یا باران، اهالی روستا قادر به تردد نیستند.

وی از بهانه‌هایی مانند اینکه در زمستان به دلیل سردی هوا نمی‌توان عملیات راه‌سازی و ریختن آسفالت را انجام داد سخن گفت و افزود: بنا بر همین بهانه‌ها وعده داده بودند که بعد از عید نوروز این مشکل را مرتفع خواهند کرد؛ اما از آنجا که عملیات مشهودی در این زمینه به چشم نمی‌خورد، این مطالبه را دوباره مطرح کردم که الان فصل آسفالت کردن جاده‌ها است و خواهش داریم که این کار را انجام دهید.

حجت‌الاسلام باقری علاوه بر نامناسب بودن جاده‌های بین شهری استان گیلان گفت: سرعت گیرهای غیر استاندارد بسیار زیادی که در مسیرها وجود دارد؛ با هر اعتراض مردم مبنی بر خطرناک بودن مسیر، به جای احداث سرعت گیر در جاده فرعی، در جاده‌های اصلی سرعت گیرهای غیر استاندارد را احداث کرده‌اند که موجب خطر بیشتر و ورود خسارت به ماشین‌های مردم خواهد شد.

امام جمعه آستارا با اشاره به مرزی بودن شهرستان آستارا و تأکید بر تردد کامیون‌ها و تریلر های فراوان در این مسیر اظهار کرد: روزانه ورود و خروج گمرک آستارا حدود پانصد تریلی است و علاوه بر آن چند صد تریلی در آستارا هر روز در صف خروج از کشور هستند که هر کدام با وزن بار حدود چهل تن وزن دارند و مخرب آسفالت است.

وی با انتقاد و ابراز تأسف از اختلافات موجود در شوراهای شهر و روستا تصریح کرد: این اختلافات باعث شده است که به جای پرداختن به مشکلات مردم در راه‌ها و مسائل شهری، این‌ها به دنبال مسائل سیاسی و تقسیم قدرت و تیم‌بندی و یارگیری هستند؛ این وسط مردم ضرر می‌کنند و یکی از مشکلات همین بحث راه است که خیلی مشکل داریم.

حجت‌الاسلام باقری مشکلات جاده‌ای را سبب توقف نکردن مسافران در آستارا عنوان کرد و افزود: ماندگاری و ایستایی گردشگران بسیار کم شده است، طوری که آستارا که یک روز مرکز گردشگری در استان گیلان بوده است به یک شهر عبوری تبدیل شده است که یا به اردبیل و سرعین یا به سمت انزلی و لاهیجان عبور می‌کنند و به دلیل نداشتن زیر ساخت‌های لازم، ماندگاری مردم در این شهر بسیار کم شده است.

امام جمعه آستارا تصریح کرد: شورای شهر از ابتدا به دو تیم چهار و سه نفره تقسیم شدند و برخی از آن‌ها در مراسم‌های عمومی هم شرکت نمی‌کنند و تذکر دادیم که این رفتار درست و شایسته نیست و لیاقت امانتداری مردم را نشان نمی‌دهید و مردم این مسائل را می‌بینند؛ مردم هم واکنش خوبی داشتند و علاوه بر اینکه امیدواریم صلاحیت برخی از این افراد که تبلیغ می‌کنند و پس از آوردن رأی کاری نمی‌کنند تأیید نشود، مردم هم به افرادی که می‌شناسند رأی نخواهند داد.

کد خبر 6105124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha