۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۸

پس از گذشتن از ۱۰ کشور؛

جهانگردان استرالیایی با خودرو ۱۰۰ ساله به ایران آمدند

جهانگردان استرالیایی با خودرو ۱۰۰ ساله به ایران آمدند

زوج جهانگرد استرالیایی که با خودرو تاریخی Bean از انگلستان به استرالیا سفر می‌کنند، در مسیر این ماجراجویی وارد ایران شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، لانگ و بی و کیدبی که سفر خود را روز ۱۳ فروردین امسال از پایتخت انگلستان آغاز کردند، تا کنون کشورهای فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، اتریش، اسلوونی، کرواسی، صربستان، بلغارستان و ترکیه را پشت سر گذاشته و روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ از طریق مرز بازرگان وارد کشورمان شدند.

این جهانگردان، طی ۱۲ روز اقامت در کشورمان از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهرهای ماکو، تبریز، زنجان و تهران بازدید می‌کنند و پس از توقف یک روزه در پایتخت، به کاشان، اصفهان و یزد خواهند رفت.

کرمان، بم و زاهدان شهرهایی هستند که لانگ و بی و کیدبی پس از عبور از آنها از طریق مرز میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان که مهمترین گذرگاه مرزی مشترک ایران و پاکستان است، خاک کشورمان را ترک خواهند کرد.

لازم به ذکر است که سال ۱۹۲۷ یک گردشگر استرالیایی به نام فرانسیس بیرتلز که علاقه مند به رانندگی و سفر بود، با این خودروی بین از لندن به استرالیا سفر و در مسیر خود از کشورهای یاد شده از جمله ایران بازدید کرد. این زوج ماجراجوی استرالیایی امسال پس از گذشت حدود یکصد سال از سفر بیرتلز، با خودرو این بین که اکنون در زمره خودروهای ارزشمند تاریخی قرار دارد، وارد ایران شده‌اند.

این گروه دو نفره که با پشتیبانی انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران، همکاری کلوپ ملی سافاری و حمایت ماموت خودرو در جاده‌ها و مسیرهای ایران پیمایش می‌کنند، پس از کشورمان از کشورهای پاکستان، هند، مالزی و سنگاپور عبور کرده و به و مقصد نهایی خود در استرالیا خواهند رسید.

با توجه به تلاش رسانه‌های بیگانه برای نمایش چهره‌ای غیر واقعی از کشورمان در راستای پروژه ایران هراسی، تبلیغ ورود گردشگران خارجی و برگزاری این قبیل تورهای گردشگری می‌تواند فرصتی برای معرفی درست کشورمان به عنوان مقصدی امن، زیبا و منحصر به فرد به جهانیان فراهم کند

کد خبر 6105128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha