۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸

هشدار شرکت آب منطقه ای تهران؛

پایتخت نشینان اطراف رودخانه ها اتراق نکنند

پایتخت نشینان اطراف رودخانه ها اتراق نکنند

سخنگوی شرکت آب منطقه ای تهران نسبت به بارش باران و احتمال سیلابی شدن رودخانه های استان در روز دوشنبه لغایت سه شنبه (۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه) هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین شمالی با بیان این مطلب عنوان کرد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی کشور و براساس هشدار نارنجی رنگ این سازمان مبنی بر نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ماه) لغایت سه شنبه (۲۵ اردیبهشت ماه) در استان‌های تهران و البرز، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی گردیده است که احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، واحتمال طغیان رودخانه‌ها وجود خواهد داشت.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه منطقه اثر مخاطره کل استان تهران، به ویژه ارتفاعات پایتخت و امام زاده داوود (ع)، شمیرانات، پردیس، دماوند و فیروزکوه پیش بینی شده است، توصیه اکید شرکت آب منطقه‌ای تهران به شهروندان این است که از اتراق و تردد کنار رودخانه‌ها، رود دره‌ها و مسیل‌ها به طور جدی اجتناب کنند و به تابلوهای هشدار سیل که توسط این شرکت نصب شده است، توجه ویژه ای داشته باشند.

سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: با توجه به ماهیت فصل بهارهر لحظه امکان بارش‌های رگباری و بروز سیلاب شدید در رودخانه‌ها وجود دارد وکم توجهی و بی احتیاطی شهروندان به هشدارها ممکن است خسارات و حوادث ناگوار برای مردم داشته باشد.

شمالی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای تهران، در کنار سایر ارگان‌های مرتبط برای مهار ‏سیلاب احتمالی در حالت آماده باش است توضیح داد: رصد و پایش رودخانه‌های استان تهران توسط اکیپ‌های گشت و بازرسی امورهای منابع آب تابعه و اطلاع رسانی‌های این ‏شرکت به منظور آگاه سازی مردم از شرایط جوی و احتمال وقوع سیلاب، انجام شده است.

سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان خاطر نشان کرد: هشدار احتمال وقوع ‏سیلاب کاملاً جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هر گونه تردد و اتراق در حاشیه ‏رودخانه و مسیل‌ها خطر آفرین و حتی مرگبار است.

کد خبر 6105169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha