۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲

اختصاص ۴۳.۲ همت برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال جاری

اختصاص ۴۳.۲ همت برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال جاری

تاکنون ۷۶.۶ همت برای اجرای رتبه بندی، پرداخت معوقات و رسیدگی به اعتراضات قانونی در سرجمع اعتبارات ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ وزارت آموزش و پرورش تخصیص یافت و برای امسال نیز ۴۳.۲ همت اعتبار پیش بینی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن نجفی خواه معاون علمی فرهنگی سازمان برنامه و بودجه در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که تاکنون مجموعاً ۷۶.۶ همت برای اجرای رتبه بندی، پرداخت معوقات و رسیدگی به اعتراضات قانونی در سرجمع اعتبارات سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ آن وزارت تخصیص یافت و برای سال ۱۴۰۳ نیز ۴۳۲ همت پیش بینی اعتبار شده است.

در این نامه آمده است: همان گونه که استحضار دارند در اجرای «قانون نظام رتبه بندی معلمان» مصوب ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ و آئین نامه اجرایی قانون مزبور مصوب ۱۴۰۱/۴/۱۲ تاکنون مجموعاً ۷۶.۶ همت برای اجرای رتبه، بندی پرداخت معوقات و رسیدگی به اعتراضات قانونی در سرجمع اعتبارات سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ آن وزارت تخصیص یافت و برای سال ۱۴۰۳ نیز ۴۳.۲ همت پیش بینی اعتبار شده است.

اینک علی رغم تاییدیه شماره ۲۱۷۸۸۸۸ مورخ ۱۴۰۲/۹/۲۷ آن وزارت مبنی بر پرداخت کلیه مطالبات ناشی از رتبه بندی، گزارش‌هایی از وجود برخی مطالبات ادعایی در خصوص رتبه بندی معلمان از جمله تأثیر رتبه بندی بر پاداش پایان خدمت بازنشستگان شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و موضوع همسان سازی به این سازمان ارسال می‌شود، مقتضی است وزارت آموزش و پرورش با فوریت نسبت به رسیدگی به مطالبات ادعایی اقدام و در صورتی که ادعاهای یاد شده را قانونی می‌دانند مراتب به همراه مستندات و برآورد بار مالی مورد نیاز با مسؤولیت آن وزارت برای بررسی به این سازمان ارسال نماید.

لازم به توضیح است بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور نهایی شده و با توجه به قوانین و مقررات ناظر بر اجرای بودجه سنواتی ضروری است برای مدیریت تعهدات احتمالی پیشنهادهای اجرایی آن وزارت ارائه تا تدابیر لازم اتخاذ شود.

اقدام جدید سازمان برنامه برای حل مشکلات معیشتی معلمان

کد خبر 6105180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha