۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان:

۱۰۰ فروند لنج سنتی در بنادر غرب هرمزگان غربالگری شد

۱۰۰ فروند لنج سنتی در بنادر غرب هرمزگان غربالگری شد

بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: طرح غربالگری بر روی ۱۰۰ فروند موتور لنج‌های سنتی در حال رفت و آمد در بنادر غرب این استان با هدف ارتقای سطح ایمنی شناورهای سنتی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سالاری روز دوشنبه اظهار کرد: با اجرای این طرح که سطح ایمنی شناورهای سنتی را به لحاظ داشتن گواهینامه‌ها و مدارک شناور، ایمنی، سطح دانش و مهارت خدمه، نوع مدیریت شناور، وضعیت سازه و تجهیزات شناور، وضعیت تعمیر و نگهداری، سابقه سانحه و یا شبه سانحه مورد ارزیابی قرار می‌دهد؛ میزان خطر و سوانح مرتبط با فعالیت شناورهای سنتی در غرب هرمزگان تا ۹۰ درصد کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در فرآیند اجرای این طرح تمامی شناورها بر اساس غربالگری در سطوح سه‌گانه با رنگ بندی سفید، خاکستری و مشکی قرار گرفته که هر رنگ بازگو کننده نتیجه امتیازاتی است که شناور در روند ارزیابی‌ها کسب کرده که این طرح با هدف ارتقای سطح ایمنی شناورهای سنتی و فعالیت خن کاران، تعاونی لنج‌داران و بارچینی شناورهای سنتی آغاز شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اظهار کرد: شناورهای یادشده، دوره‌ای بر اساس چک لیست‌های تهیه شده مورد بازرسی قرار گرفته و با توجه به دسته‌بندی شناورها، برنامه‌ریزی و بازرسی‌های تکمیلی و جز به جز تا رسیدن به ایمنی مطلوب و کاهش سوانح در حال انجام و پیگیری است.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۲ فروند شناور سنتی نتوانسته‌اند امتیاز لازم را به‌دست آورده و در سطح مشکی باقی مانده‌اند، خاطرنشان کرد: از تداوم فعالیت‌های این شناورها و قرار گرفتن در لیست بارگیری و سفر تا رفع نواقص و ارزیابی مجدد جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6105186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha