۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۵

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان خبر اعلام کرد؛

رشد اقتصادی در برنامه هفتم توسعه نیازمند ۴ هزار همت سرمایه‌گذاری

رشد اقتصادی در برنامه هفتم توسعه نیازمند ۴ هزار همت سرمایه‌گذاری

سنندج_ رییس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی کردستان با اشاره برنامه‌ریزی دولت برای دستیابی به رشد ٨درصدی اقتصادی در برنامه هفتم توسعه کشور گفت: برای دستیابی به آن ٤هزار همت سرمایه‌گذاری لازم است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی ظهر دوشنبه در نخستین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان با تأکید بر اهمیت نقش نظام بانکی به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور اظهار کرد: بانک‌ها یکی از مؤلفه‌های اصلی کشور در راستای نیل به اهداف اقتصادی هستند که همگرایی و هماهنگی بین نظام بانکی در استان می‌تواند زمینه ساز دستیابی به توفیقات بیش از پیش استان کردستان در حوزه‌های مختلف اقتصادی و توسعه‌ای باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» بیان داشت: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، تدوین برنامه عملیاتی تحقق شعار سال در دستور کار استان قرار گرفته است که نقش هر یک از دستگاه‌های اجرایی در این برنامه عملیاتی مشخص و برش شهرستانی این برنامه نیز تدوین خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای دستیابی به رشد ٨ درصدی اقتصادی در برنامه هفتم توسعه کشور گفت: برای دستیابی به این مهم بیش از ٤ هزار همت سرمایه گذاری لازم است که تنها ٢٥درصد از این مقدار سهم دولت برای سرمایه گذاری در این حوزه در طول اجرای برنامه پیش بینی شده است و بانک‌ها به عنوان یکی از ارکان نظام اقتصادی کشور می‌توانند نقش مهمی را در تحقق این هدف ایفا نمایند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سهم استان از منابع بانکی بیان داشت: سهم منابع در اختیار استان باید الزاماً در راستای تحقق اهداف شعار سال و به صورت اثر بخش و در جهت افزایش تولید و اشتغال تخصیص داده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان افزود: رصد و پایش اجرایی نمودن برنامه عملیاتی تحقق شعار سال در قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم که متشکل از چهار کارگروه است نظارت و ارزیابی خواهد شد.

محمدی اظهار کرد: دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده این برنامه عملیاتی مستلزم همراهی و همکاری کلیه بانک‌های عامل سطح استان است که لازم است کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان کردستان با جدیت این مهم را دنبال و همراهی نمایند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با تقدیر از عملکرد بانک‌های سطح استان در سال گذشته گفت: امیدواریم این هماهنگی در سالجاری نیز تداوم داشته و برنامه ریزی لازم برای جذب منابع و سرمایه گذاری در طرح‌های توسعه‌ای و اشتغالزا صورت پذیرد.

در پایان محمدی ابراز امیدواری کرد در سال‌جاری شاهد تحقق کامل اهداف دولت و توسعه استان در بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی باشیم.

کد خبر 6105196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha