۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶

رییس کل دادگستری استان اصفهان:

اقدامات مراقبتی و کنترلی مجرمان حرفه‌ای اصفهان تشدید می‌شود

اقدامات مراقبتی و کنترلی مجرمان حرفه‌ای اصفهان تشدید می‌شود

اصفهان - رییس کل دادگستری استان اصفهان استان اصفهان بر لزوم تشدید اقدامات مراقبتی و کنترلی مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای استان اصفهان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسداله جعفری ظهر دوشنبه در نشست ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای، خطرناک و سابقه‌دار در دادگستری کل استان اصفهان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه کرامت و میلاد پرخیر و برکت حضرت فاطمه معصومه (س) و برادر بزرگوار ایشان حضرت امام علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) از تشدید مراقبت‌ها و اقدامات کنترلی مجرمین سابقه‌دار خبر داد و گفت: بر اساس دستورالعمل ارسالی از سوی دادستان کل کشور، یکی از برنامه‌های دستگاه قضائی در سال ۱۴۰۳ تشدید مراقبت‌ها و اقدامات کنترلی در قبال مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار است.

وی افزود: در مرحله جدید اقدامات مؤثر مراقبتی و کنترلی این مجرمان از ظرفیت‌هایی همچون پایش تصویری، تکمیل بانک اطلاعاتی سوابق مجرمان و اجرای طرح پابند الکترونیک توسط پلیس آگاهی، برای مجرمین دارای سوابق متعدد استفاده خواهد شد.

رئیس دستگاه قضائی استان در ادامه تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌ها در رصد، پایش، کنترل و مهار مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار با هدف افزایش امنیت عمومی و کاهش جرایم علیه اموال و اشخاص و همچنین کنترل مجرمین در حوزه‌های سرقت، مواد مخدر، متهمان متواری و اراذل و اوباش با قاطعیت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس ستاد کنترل مجرمین حرفه‌ای، خطرناک و سابقه‌دار استان از انجام اقدامات کنترلی و مراقبتی مجرمان فضای مجازی در مرحله بعد و همچنین تخصیص شعب ویژه با قضات آموزش‌دیده در اجرای هرچه بهتر این طرح خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری در پایان با اشاره به آسیب‌های جدی کالای قاچاق که توسط خودروهای به‌اصطلاح شوتی به اقتصاد وارد می‌شود و همچنین خطرات و حوادثی که توسط رانندگان این خودروها در جاده‌ها برای افراد به وقوع می‌پیوندد، بر اجرای برنامه‌های جدی دستگاه قضائی استان برای برخورد قاطع و مؤثر با آنان تاکید کرد.

کد خبر 6105241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha