۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۷

رییس پلیس فتای هرمزگان:

دستگیری فردی که با رسید سازی جعلی اقدام به کلاهبرداری می‌کرد

دستگیری فردی که با رسید سازی جعلی اقدام به کلاهبرداری می‌کرد

بندرعباس- رییس پلیس فتای هرمزگان از شناسایی و دستگیری فردی که با رسید سازی جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان در سایت دیوار می‌کرد، ‎خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احسان بهمنی در تشریح این خبر بیان کرد: در پی مراجعه و اعلام شکایت فردی به پلیس فتا مبنی بر اینکه در سایت دیوار مورد کلاهبرداری قرار گرفته، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که پس از بارگذاری آگهی فروش یک دستگاه ps5 در سایت دیوار توسط شاکی پرونده، فردی به عنوان خریدار با وی تماس برقرار کرده و درخواست خرید کالای بارگذاری شده را می‌دهد.

این مسؤول انتظامی بیان کرد: خریدار با آماده کردن رسید جعلی، صاحب آگهی را فریب داده و با ارائه آن به فروشنده مبنی بر اینکه مبلغ را واریز کرده است، کالا را تحویل می‌گیرد، در حالی که هیچ گونه مبلغی به حساب وی واریز نشده است.

سرهنگ بهمنی افزود: با اقدامات فنی و پلیسی فردی که از این طریق اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد، شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد.

وی با اشاره به شگرد مجرم بیان کرد: در این کلاهبرداری مجرمین سایبری با استفاده از نرم‌افزارهایی اقدام به تهیه رسیدهای جعلی از تراکنشی که هیچگاه انجام نشده است می‌کنند و با نشان دادن تصویر رسید واریز وجه، به راحتی اعتماد فروشندگان را جلب کرده و کالا را دریافت می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان هرمزگان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کنند تا از واریز یا برداشت وجه از حساب بانکی خود اطمینان حاصل کرده و گرفتار کلاهبرداران نشوند.

سرهنگ بهمنی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس برای رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ درخواست خود را ثبت کنند.

کد خبر 6105264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha