با گذشت دو ماه از سال جدید؛

شورای عالی فضای مجازی در سال ۱۴۰۳ رنگ جلسات ماهانه را به خود ندید

شورای عالی فضای مجازی در سال ۱۴۰۳ رنگ جلسات ماهانه را به خود ندید

شورای عالی فضای مجازی با گذشت دو ماه از سال ۱۴۰۳، تا کنون رنگ جلسات ماهانه را به خود ندیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسات شورای عالی فضای مجازی بر اساس قانون هر ماه یک بار باید با حضور سران سه قوه، اعضای شورا و به ریاست رییس جمهور برگزار شود. پیش از این و در سال ۱۴۰۲ جلسات شورا به صورت ماهانه برگزار شده بود اما آخرین جلسه در اسفندماه لغو شد.

اکنون نیز با گذشت دو ماه از شروع سال جدید شورای عالی فضای مجازی تشکیل جلسه نداده است.

آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی که با دستور کار میزان پیشرفت شبکه اطلاعات همراه بود، قرار بود در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شود که لغو شد.

به گزارش مهر، آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی در سال ۱۴۰۲ مربوط به ۲۵ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ است که این جلسه با سه دستور کار «بررسی پیشرفت اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات»، بررسی روند تکمیلی «سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی» و همچنین بررسی «ضوابط حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌ها در فضای مجازی» برگزار شد.

اعضای شورای‌عالی فضای مجازی در موضوع بررسی پیشرفت اجرای طرح شبکه ملی، درباره ۷ برنامه اصلی این طرح تبادل‌نظر کرده و بر تأمین الزامات ناظر بر تسریع در تکمیل این شبکه تأکید کردند.

همچنین در ادامه جلسه «سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی» مورد بررسی قرار گرفت. بر این اساس مقرر شد با توجه به گذشت یک سال از آغاز تدوین، در تکمیل آن تسریع شود تا با پیاده‌سازی این سند، بسترهای مناسب‌تری برای فعالیت بخش خصوصی در عرصه فضای مجازی فراهم شود.

سومین موضوع مورد بررسی در جلسه بهمن ماه سال ۱۴۰۲، شورای‌عالی فضای مجازی، بررسی و تصویب چارچوب و ضوابط حضور و فعالیت‌های مسئولان و دستگاه‌ها در فضای مجازی بود. بر اساس این مصوبه چارچوب فعالیت‌ها و محتوای منتشر شده از سوی مسئولان و دستگاه‌ها در فضای مجازی مشخص شد تا اولاً امکان اطلاع‌رسانی بهتر و دقیق‌تر از این طریق به مردم ایجاد شود و در وهله بعد ضمن حمایت از خدمات پایه داخلی، مردم نیز بتوانند با اطمینان بیشتری به حساب‌های کاربری مسئولان و دستگاه‌ها مراجعه کرده و در نتیجه تعامل مردم و مسئولان تسهیل شود.

پیگیری‌های خبرنگار مهر از اعضای شورای عالی فضای مجازی حاکی از این است که تا این لحظه هیچ دعوتنامه ای برای حضور اعضا در جلسه شورا ارسال نشده است.

کد خبر 6105269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha