۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۰

برای پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت فردوسی؛

گـعده ادبـی «هـفت خـوان» در فرهنگسرای بهمن تشکیل می‌شود

 گـعده ادبـی «هـفت خـوان» در فرهنگسرای بهمن تشکیل می‌شود

گـعده ادبـی «هـفت خـوان» به مناسبت پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت فردوسی در فرهنگسرای بهمن تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در دومین حلقه «بچه های ایران آینده» نوجوانان در یک دورهمی ادبی با عنوان «هفت خوان» جمع می شوند تا بدون استفاده از واژه های غیر فارسی، داستان های کوتاه خلق کنند؛ این ویژه برنامه دومین نشست حلقه «بچه های ایران آینده» است که به مناسبت پاسداشت ادبیات و زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۱۷:۳۰ درکتابخانه شهید فهمیده فرهنگسرای بهمن برگزار می شود.

شیرین بخشی کارشناس برنامه، فراگیری و ارتقای سطح رویا پردازی نوجوانان در خلق داستان های کوتاه و حفظ فرهنگ و ادبیات فارسی را از جمله اهداف تشکیل سلسله نشست های هفتگی و محورهای برنامه حلقه «بچه های ایران آینده» ذکر کرد.

۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت «حکیم ابوالقاسم فردوسی»، بزرگ‏ترین حماسه‌سرای ایران و یکی از حماسه‌سرایان بزرگ جهان است. روزی است که فردوسی سرودن شاهنامه را بعد از ۳۰ سال به پایان رساند. به همین علت این روز را روز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی نام نهاده اند.

گعده ادبی «هفت خوان» در زمان یادشده در فرهنگسرای بهمن به نشانی میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن، خیابان شهید وفایی تشکیل می‌شود.

کد خبر 6105295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha