۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۶

در سال ۱۴۰۲؛

خوزستان رتبه اول را در جذب سرمایه‌گذاری خارجی کسب کرد

خوزستان رتبه اول را در جذب سرمایه‌گذاری خارجی کسب کرد

اهواز- معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: در سال گذشته، خوزستان رتبه اول را در جذب سرمایه‌گذاری خارجی را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راضی جلالی ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای درباره توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت‌های اشتغالزایی در خوزستان بیان کرد: ایجاد چنین فرصت‌هایی مستلزم بستری مناسب برای جذب و حضور سرمایه‌گذاران به ویژه سرمایه‌گذاران خارجی در استان است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان با تاکید بر توسعه اقتصادی خوزستان عنوان کرد: ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و در نهایت افزایش سطح اشتغال در استان، در اولویت کاری این معاونت قرار دارد و به صورت مستمر در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص بسترسازی سرمایه‌گذاری در خوزستان، ادامه داد: برای این منظور نسبت به بازنگری در فرایندهای سرمایه‌گذاری با هدف اصلاح و کاهش زمان صدور استعلام‌ها و مجوزها و حذف استعلام‌های غیر ضروری اقدام شد.

راضی جلالی گفت: همچنین پس از بررسی و انجام امور کارشناسی، حداکثر زمان مجاز پاسخ به استعلام‌ها، یک ماه تعیین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که این امر در ایجاد پویایی و تسریع در صدور مجوزهای مورد نیاز سرمایه‌گذاران نسبت به قبل بسیار مؤثر بوده است.

به کسب رتبه اول استان خوزستان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲ اشاره و اضافه کرد: حجم سرمایه‌گذاری در ۱۴ طرح مصوب سرمایه‌گذاری خارجی استان مبلغ ۹۷۰ میلیون دلار بوده که این مبلغ معادل ۱۷.۵ درصد کل سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در سطح کشور است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری‌های جدید در شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، ماهشهر و بهبهان، شاهد اشتغال بیش از ۲ هزار نفر در استان هستیم.

کد خبر 6105308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha