۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲

عبدالملکی:

باید تدابیری برای ارتقای کیفیت قانون‌گذاری اتخاذ کرد

باید تدابیری برای ارتقای کیفیت قانون‌گذاری اتخاذ کرد

مهدی عبدالملکی با تاکید بر این که باید تدابیری برای ارتقای کیفیت قانون‌گذاری اتخاذ کرد افزود: کیفیت قانون‌گذاری با ارتقای سطح کارشناسی بازوهای کارشناسی و مشورتی مجلس محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عبدالملکی در نشست عصر اولین جلسه فراکسیون گام دوم مجلس دوازدهم، گفت: مهمترین مساله ما با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مربوط به آیین نامه داخلی است، چرا که موانع و چالش هایی بر سر راه نمایندگان برای رسیدن به نتیجه مدنظر برای پیگیری طرح ها و لوایح وجود دارد.

وی تاکید کرد: باید تدابیری برای ارتقای کیفیت قانون‌گذاری اتخاذ کرد. کیفیت قانون‌گذاری با ارتقای سطح کارشناسی بازوهای کارشناسی و مشورتی مجلس محقق می‌شود.

عبدالملکی گفت: دومین بازوی مجلس معاونت قوانین است که معاونت قوانین یک شان اداری و یک شان کارشناسی دارد، چرا که باید مصوبات مجلس شورای اسلامی دقیق، منقح، بدون اشکال و دارای ادبیات مناسب قانون‌گذاری باشد.

وی بیان کرد: ما الان قوانین زیادی داریم که بعضاً با یکدیگر هم‌خوانی ندارند، اگر تمام قوانین معتبر در یک حوزه در یک دسته تنظیم و منظم شود، در قانون‌گذاری و اجرا می‌توانیم دقیق تر عمل کنیم. همچنین در آیین نامه امکان اولویت بندی میان طرح‌ها و لوایح وجود ندارد که این موضوع باید مرتفع شود.

کد خبر 6105311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha