۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۱

کارگر تاکید کرد؛

تهیه و تدوین هر چه سریع‌تر آیین نامه قانون جامع ثبت احوال

تهیه و تدوین هر چه سریع‌تر آیین نامه قانون جامع ثبت احوال

رییس سازمان ثبت احوال بر تهیه و تدوین هر چه سریع‌تر آیین نامه قانون جامع ثبت احوال تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هاشم کارگر معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال در نشست با کارکنان دفتر حقوقی سازمان با بیان اینکه دفتر حقوقی در سازمان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: سازمان ثبت احوال کشور به خاطر جایگاه حقوقی خود در کشور نیازمند بخش حقوقی فعال و کارآمد است چرا که می‌تواند بسترهایی را برای حرکت بخش‌های مختلف سازمان فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه نگاه به دفتر حقوقی باید راهبردی باشد و نه بازخوردی و به صورت مستمر در صحنه حضور داشته باشد افزود: این دفتر باید در حال رصد و بررسی موضوعات سازمان باشد و نیازمندهای حقوقی برای تحولات سازمان در شئون مختلف را شناسایی و مرتفع کند.

کارگر با اشاره به راه اندازی مجدد شورای حقوقی و ایجاد شورای راهبری هویتی و حقوقی در سازمان گفت: دفتر حقوقی باید با استفاده از این ابزار به سرعت آئین نامه قانون جامع ثبت احوال را تدوین و ارائه کند.

وی ادامه داد: وجود دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و شیوه نامه‌هایی که به دلیل نبود آئین نامه صادر شده است مشکلات زیادی را در اتخاذ رویه واحد برای انجام امور ایجاد کرده است.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال در پایان به تقویت بخش حقوقی ادارات کل استان‌ها، رصد آرای دیوان عدالت اداری، آموزش نیروی انسانی و… تاکید کرد.

کد خبر 6105329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha