۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۹

وزیر صمت: ‌

لوکوموتیوهای برقی به زودی عرضه می‌شوند

لوکوموتیوهای برقی به زودی عرضه می‌شوند

البرز- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه لوکوموتیوهای برقی به زودی عرضه می‌شوند، گفت: اگر به دنبال صنعت صادرات دانش بنیان محور هستیم، باید بدانیم که بخش ریلی از مهمترین گذرگاه ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی‌آبادی پیش از ظهر دوشنبه در آئین رونمایی از موتور دیزل لوکوموتیو ایرانی گفت: موتور دیزل لوکوموتیو تمام ایرانی بوده و به دست متخصصان جوان کشور ساخته شده است. آنها با این کار ثابت کردند که ما می‌توانیم و هیچ بن بستی برای تولید در کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تمام نیاز کشور را از ابعاد مهندسی برطرف می‌کنم، مطرح کرد: ما با کمک و همراهی یکدیگر می‌توانیم بر تمام مشکلات غلبه کنیم. با رونمایی از این موتور دیزل چهار هزار اسب بخار، کشورمان به فهرست کشورهای سازنده موتور دیزل لوکوموتیو جهان پیوست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه لوکوموتیوهای برقی به زودی عرضه می‌شوند، عنوان کرد: در صورتی که به دنبال صنعت صادرات دانش بنیان محور هستیم، باید بدانیم که بخش ریلی از مهمترین گذرگاه‌ها است و باید در این صنعت به صورت اساسی سرمایه گذاری کنیم.

علی آبادی با اشاره به اینکه اکنون لوکوموتیو و واگن داریم و راه آهن ایران هر الگویی که بخواهد فقط کافی است سفارش دهد و ما آمادگی ساخت آنها را در هر تعداد داریم، بیان کرد: از طرف دولت به عنوان یکی از حامیان اصلی تولیدات داخلی، آماده هرگونه همکاری با بخش‌های مختلف هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برای ما بن‌بستی وجود ندارد و چیزهایی را می‌سازیم که دیگران نساخته‌اند، افزود: در مهندسی و نوآوری دانش‌بنیان‌ها محصولاتی ساخته‌ایم که هنوز نمونه خارجی ندارند. صادرات از جمله اولویت‌های اصلی صنعت ماست، لذا بر دانش‌بنیان‌های صادرات‌محور تمرکز کرده‌ایم.

تولیدات صنعتگران ایرانی به زودی بازارهای دنیا را در خواهد نوردید

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولیدات صنعتگران ایرانی به زودی بازارهای دنیا را در خواهد نوردید، مطرح کرد: نخستین مؤلفه بازارهای دنیا کیفیت است که ما در این زمینه در تراز جهانی قرار داریم و در وزارت صمت به دنبال بازارهای جهانی هستیم.

علی آبادی تصریح کرد: دنیا این قدرت ایران را باور کرده و اکنون بیش از دو هزار بازرگان تراز نخست بین المللی وارد ایران شده‌اند. امروز ما به دنبال خودروهایی با تراز هوشمندی در بازار هستیم و امسال به فضل الهی این قدرت را داریم که فراتر از برنامه‌ریزی‌ها پیش برویم.

وی خاطرنشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که لوکوموتیوهای تولیدی حداکثر بهره وری را داشته باشند. اکنون در بخش ریلی و حمل و نقل جاده‌ای در حال فعالیت هستیم و امسال محصولات برقی ایرانی باکیفیت را در بازار مشاهده خواهیم کرد.

علی آبادی با اشاره به خصوصی‌سازی خودروسازی بیان کرد: خصوصی‌سازی پیام انقلاب اسلامی است اما ما نباید منتظر باشیم فرایندهایی طی شود. در وزارت صمت دستگاه‌هایی که باقی مانده‌اند توسعه‌ای هستند اما لازم است آنچه که را دارند به بخش خصوصی واگذار کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه خصوصی‌سازی در برنامه‌های جدی ما قرار دارد، ادامه داد: در این حوزه ابتدا باید اهلیت‌سنجی سرمایه‌گذار انجام و ظرفیت‌های خصوصی شناسایی شود تا بتوانیم کار را به اهلش واگذار کنیم.

کد خبر 6105344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha