۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۱۸

خان محمدی مطرح کرد؛

رشد ۳۰۰ درصدی کمک خیران مدرسه ساز/ساخت ۱۹۲ هنرستان در سراسر کشور

رشد ۳۰۰ درصدی کمک خیران مدرسه ساز/ساخت ۱۹۲ هنرستان در سراسر کشور

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: ۱۹۲ هنرستان با ۱۳۳۵ کلاس و کارگاه در سال گذشته در سراسر کشور ساخته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خان محمدی، در نشست خبری با بیان اینکه فاصله ما با انتظارات سند تحول زیاد است، افزود: بر اساس تحقیقات مرکز پژوهش‌های مجلس، اگر بنا باشد سند تحول به صورت نرمال اجرایی شود؛ سازمان نوسازی سالانه به ۱۶۸ هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد.

وی با اشاره به تلاش دولت و مجلس در تدوین برنامه هفتم توسعه، گفت: در برنامه هفتم توسعه اعتبار مالیاتی برای شرکت‌ها در نظر گرفته شده است که اگر تصویب شود رشد خوبی در تحقق اهداف منطبق بر صنعت تحول خواهیم داشت. بر این اساس شرکت‌ها با کمک به سازمان نوسازی مالیات خود را پرداخت می‌کنند و حتی اگر بیش از مبلغ مالیاتی خود به سازمان کمک کنند در مالیات سال بعدشان محاسبه خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این نشست به موضوع مردمی سازی و توجه به مردم و افزایش مشارکت مردم برای حل مسئله اشاره کرد و افزود: نگاه مردمی سازی از گذشته شروع شده است و در این دولت به اوج خود رسیده است. خیرین در همه ارکان حضور داشته و در استان‌ها به طور کلی ۴۰۰ شعبه دارند تا از ظرفیت مردم کمک می‌گیرند.

وی با بیان اینکه کمک‌های خیرین رشد ۳۰۰ درصدی داشته است، گفت: دانش‌آموزان آینده کشور را می‌سازند و باید برای این آینده‌سازان کشور محیط مناسب فراهم کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به ضرورت اجرای سند تحول، افزود: تکالیف ما در سند نیازمند اعتبار بسیار زیادی است. ساخت فضاهای مختلف نیازمند اعتبار است و در ۲۶ امین جشنواره خیران مدرسه‌ساز به دنبال این هستیم تا اعتبارات بیشتری را از سوی خیرین جذب کنیم‌.

وی با تاکید بر اینکه از نزدیک سه هزار پروژه، ۳۴۴ پروژه به صورت صددرصد مردمی و هزار و چهارصد پروژه به صورت مشارکتی و باقی به صورت دولتی بوده است، گفت: به صورت کلی نیز ۶۵ درصد از پروژه‌هایی که در سال گذشته تحویل مردم داده شد در مناطق روستایی بوده است.

خان محمدی افزود: ۱۹۲ هنرستان با ۱۳۳۵ کلاس و کارگاه در سال گذشته در سراسر کشور سال گذشته ساخته شد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۳ هزار خیر داریم که بیش از هزار خیر به تازگی به جمع خیران اضافه شده‌اند، گفت: در طرح «بساز مدرسه» به دنبال این هستیم که از کمک‌های اندک و خرد هم استفاده کنیم. تلاش می‌کنیم تا در راستای شعار سال جهش تولید و جهش مدرسه‌سازی با مشارکت مردم را داشته باشیم.

کد خبر 6105415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha