۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۵۱

توسط رمضانی انجام شد؛

اعلام آمار فروش ۲۴۱ میلیاردی نمایشگاه کتاب در بخش حضوری و مجازی

اعلام آمار فروش ۲۴۱ میلیاردی نمایشگاه کتاب در بخش حضوری و مجازی

قائم مقام سی و پنجمین نمایشگاه کتاب گفت: تا پایان روز پنجم در مجموع ۲۴۱ میلیارد فروش در بخش حضوری و مجازی داشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین نشست خبری علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عصر امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت در نیم طبقه شبستان و همزمان با نشست خبری هفتگی سخنگوی وزارت امور خارجه برگزار شد.

رمضانی در این نشست درباره آمار فروش تا پایان روز پنجم گفت: در بخش حضوری ۱۷۲ میلیارد فروش داشتیم که ۱۱۱ میلیارد از طریق درگاه رسمی و ۶۱ میلیارد درگاه غیر رسمی است. همچنین در بخش مجازی ۶۸ میلیارد فروش داشتیم که ۴۷ میلیارد مربوط به ناشران و ۲۱ میلیارد مربوط به کتابفروشان بوده است. در مجموع ۲۴۱ میلیارد فروش در بخش حضوری و مجازی تا پایان روز پنجم داشتیم.

وی افزود: همچنین ۴۳۰ هزار نسخه در بخش مجازی در قالب ۲۲۰ هزار بسته به فروش رسیده است.

قائم مقام سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران درباره نظرسنجی مردم در روز پنجم گفت: درباره همزمانی بخش حضوری و مجازی نمایشگاه کتاب ۷۲ درصد مردم خیلی زیاد و ۲۳ درصد هم زیاد ارزیابی کردند و به این ترتیب می‌توان گفت سه چهارم مردم همزمانی بخش حضوری و مجازی نمایشگاه کتاب را مفید دانستند.

رمضانی افزود: معرفی کتاب‌های صوتی و الکترونیک، افزایش نمازخانه و ارائه غذای ایرانی از جمله درخواست‌های مردمی بوده همچنین رونمایی کتاب، حضور طیف‌های مختلف مردم و برخورد عوامل محترمانه از نقاط قوت مردم شمرده شده است.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان در روز پنجم به نمایشگاه کتاب نمره ۷۲ را دادند گفت: شلوغی بخش ناشران دانشگاهی، نبود تهویه در نمازخانه و کافی نبودن مترجم در بخش ناشران خارجی از جمله نقاط ضعفی است که مردم از آن یاد کردند.

کد خبر 6105418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha