۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۱۲

کره‌شمالی به غرب پیرامون افزایش حضور نظامی در آسیا هشدار داد

کره‌شمالی به غرب پیرامون افزایش حضور نظامی در آسیا هشدار داد

کره‌شمالی به غرب پیرامون افزایش حضور نظامی در منطقه آسیا و اقیانوسیه هشدار داد و اعلام کرد که این‌گونه اقدامات نمی‌تواند باعث نگرانی کره‌شمالی و چین نشود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه کره شمالی امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای در خصوص افزایش فعالیت های اخیر آمریکا و متحدانش در منطقه آسیا و اقیانوسیه هشدار داد و اعلام کرد که اینگونه اقدامات نمی تواند باعث نگرانی کره شمالی و چین نشود.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA)، وزارت امور خارجه این کشور با صدور بیانیه ای به کشورهای غربی نسبت به افزایش حضور نظامی خود در منطقه هشدار داد.

پیونگ یانگ قول داد در صورت ادامه چنین سیاست های غربی، اقدامات تلافی جویانه ای را انجام دهد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه کرد: واقعیتی که در آن برخی کشورهای غربی از نیروهای نظامی در اطراف کشور ما که از نظر ژئوپلیتیکی دور از آنها قرار دارد استفاده می کنند، گویای بسیاری از این موضوعات است. رفتار هشدار دهنده برخی کشورها از جمله کانادا، استرالیا، انگلیس، آلمان و فرانسه که به [ائتلاف] به‌اصطلاح نظارت بر نقض تحریم‌ ها از سوی کره شمالی پیوستند، تأثیر منفی گسترده‌ ای در پی دارد.

کره شمالی هشدار داد: اگر مولفه قدرت، سیاست آنها در قبال کره باشد، پس باید در رویکرد آنها در برابر خود تجدید نظر کنیم. جمهوری دموکراتیک خلق کره بر اساس این تحلیل‌ ها، اقدامات لازم را برای حفاظت مستمر از حاکمیت و امنیت دولت اتخاذ خواهد کرد.

کد خبر 6105452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha