۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۵۲

حجت الاسلام میراحمدی مطرح کرد؛

ایمان در چه صورت برای انسان منفعت‌آور است

ایمان در چه صورت برای انسان منفعت‌آور است

معاون بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری، درباره مراحل سعادت انسان به عبور از مرحله ایمان به تقوی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین منصور میراحمدی که روز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) در جمع نمازگزاران در نمازخانه مجموعه حج و زیارت در تهران سخن گفت در پاسخ به این پرسش که چرا برای رسیدن به سعادت باید از مرحله ایمان به عنوان مرحله دوم فراتر رفت و گام در مرحله تقوا گذاشت؟ به تبیین رابطه ایمان و تقوی پرداخت.

وی با اشاره به روایت "من لم تکن فیه ثلاث خصال لم ینفعه الایمان: حلم یردّ به جهل الجاهل و ورع یحجزه عن طلب المحارم و خلق یداری به الناس- هرکه سه خصلت در او نباشد، ایمان به او سودی نرساند: حلمی که با آن، نادانی نادان را برطرف کند، پارسایی که از طلب حرام بازش دارد و اخلاقی که به وسیله آن با مردم مدارا کند، از امام صادق (ع) افزود: در گزاره "و ورع یحجزه عن طلب المحارم"، تقوا به عنوان عامل دوری از ارتکاب محارم الهی، در کنار حلم و اخلاق نیک موجب سود رسانی ایمان معرفی شده است.

معاون بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: امام (ع) می‌فرماید اگر تقوا نباشد ایمان نفع نمی‌رساند. به نظر می‌رسد دلیل این نکته آن است که ایمان باور درونی و قلبی به خداوند و آموزه‌های اسلامی است اما در صورتی این باور برای انسان منفعت‌آور است که به دنبال این ایمان، انسان مؤمن مرتکب محرمات الهی نشود.

وی گفت: روشن است در صورتی تلاش مؤمن در انجام عبادات و پیمودن مسیر ایمان برای وی سودمند است که با ارتکاب محرمات الهی به خنثی سازی تلاش مذکور نپردازد. به همین دلیل، تقوا همچون سپر به محافظت از ایمان مؤمن می‌پردازد و موجب می‌شود، اثر ایمان باقی بماند و در آخرت به او منفعت رساند.

کد خبر 6105552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha