۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۰۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

ترکیه شریک اصلی تجاری ایران است

ترکیه شریک اصلی تجاری ایران است

تبریز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ترکیه شریک اصلی تجاری ایران است و سفر رییس جمهور نیز در این راستا انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کلامی روز دوشنبه در دیدار سرکنسول ترکیه در تبریز با وی افزود: ترکیه برای ما کشور مهمی محسوب می‌شود و از نظر همسایگی با آذربایجان شرقی دارای اهمیت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: یخش عمده‌ای از سرمایه گذاران خارجی در آذربایجان شرقی از کشور ترکیه هستند و قرابت‌های فرهنگی نیز این ارتباطات را مستحکم‌تر می‌کند.

کلامی افزود: در دولت سیزدهم در راستای سیاست‌های رهبر معظم انقلاب، علاقه مندی بر این است، ترکیه شریک اصلی تجاری ایران باشد و سفر رئیس جمهور نیز در این راستا انجام شد.

وی به نتایج سفر رئیس جمهور به ترکیه اشاره کرد و گفت: در سفر آقای رئیسی به ترکیه توافقات خوبی به امضا رسید که امیدواریم همه آنها عملیاتی شده و باعث تقویت روابط اقتصادی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی افزود: آمادگی داریم تا با یک هیئت تجاری در ترکیه حضور یابیم و به اتاق بازرگانی تبریز نیز اعلام کرده ایم برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

وی به نقش مهم تبریز در اقتصاد ایران تاکید کرد و گفت: این سفر می‌تواند به مراودات تجاری و اقتصادی کمک به سزایی کند.

کلامی به سفرهای اقتصادی آذربایجان شرقی به روسیه و ارمنستان اشاره و اظهار کرد: پس از سفر هیئت تجاری آذربایجان شرقی به روسیه، تجارت با این کشور ۴۰ درصد افزایش یافت؛ همچنین مراودات اقتصادی با ارمنستان نیز شاهد رشد ۵۵ درصدی است که امیدواریم در مورد ترکیه نیز محقق شود.

وی ادامه داد: به دنبال دیدارهای اقتصادی با مسئولین دولتی و تجار ترکیه هستیم و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی نیز می‌خواهند با همتایان خود دیدار و مذاکره کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: این مراودات می‌تواند حجم تجارت آذربایجان شرقی و ترکیه را افزایش و به سرمایه گذاری‌های بیشتری منجر شود.

کلامی در پایان گفت: اگر برای سرمایه گذاران ترکیه در تبریز مشکلی به وجود آید، با تمام توان برای حل آنها اقدام خواهیم کرد.

چتین تانیر سرکنسول ترکیه در تبریز نیز گفت: در سفر رئیس جمهور ایران به ترکیه قراردادهای خوبی به امضا دور کشور رسید.

وی گفت: پتانسیل بسیار خوبی بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه برای همکاری‌های مشترک وجود دارد.

سرکنسول ترکیه در تبریز تاکید کرد: باید ساز و کارهایی ایجاد شود تا بر اساس مکانیسم‌های برنامه ریزی شده، برای سرمایه گذاران تسهیل گری و مانع زدایی انجام شود.

چتین تانیر در پایان با استقبال از سفر هیأت تجاری آذربایجان شرقی به ترکیه گفت: در زمینه سفر تیم اقتصادی و تجاری آذربایجان شرقی به ترکیه تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت.

کد خبر 6105578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha