۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۴۵

برای ساماندهی زباله داداش آباد انجام شد؛

مهلت یک ماهه دادستان آستارا به شهرداری

مهلت یک ماهه دادستان آستارا به شهرداری

آستارا- دادستان آستارا از مهلت یک ماهه به شهرداری این شهر برای ساماندهی سایت پسماند زباله داداش آباد خبر داد.

یاسر همدمی در حاشیه بازدید از سایت پسماند زباله آستارا در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست وظیفه ذاتی دستگاه قضائی و در ردیف مطالبات اساسی شهروندان است.

وی تصریح کرد: بی تردید دادستانی در راستای احیا حقوق عامه و تأمین سلامت جامعه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

دادستان آستارا با اشاره به بازدید مشترک مسؤولان از سایت پسماند زباله بیان کرد: در راستای پیگیری این موضوع و همچنین مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان، بازدید مشترکی که توسط معاون سیاسی امنیتی و معاونت عمرانی فرمانداری آستارا، ادارات محیط‌زیست زیست و شهرداری و کارشناسان پسماند امروز از محل دفن زباله و اماکن تخلیه نخاله‌های ساختمانی انجام شد.

وی با بیان اینکه در این بازدیدها بر لزوم بهسازی و ساماندهی سایت زباله تاکید و مقرر شد که شهرداری آستارا عملیات خاک پوشی، سلول سازی و سایر موارد فنی که در بهبود وضعیت زیست محیطی سایت مؤثر است را در اسرع وقت انجام دهد.

شهرداری موظف به مدیریت اصولی پسماندهای شهری است

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست نیز در این بازدید در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: رهاسازی و تلنبار کردن پسماندهای شهری در سایت‌های زباله یکی از چالش‌های زیست محیطی خطرناک بوده که شهرداران و متولیان پسماند بر اساس تکالیف قانونی مصرح در قانون پسماند موظف به مدیریت اصولی آن می‌باشند.

مرکز دفن زباله شهرداری آستارا به صورت محصور شده با بلوک سیمانی بوده و در حدود ۱۵ هکتار مساحت دارد که بنابر آمار ارائه شده شهرداری روزانه به طور متوسط حدود ۱۲۰ تن زباله در سطح آن تخلیه می‌گردد.

کد خبر 6105586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha