۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۴۲

مطالعات نشان می دهد؛

پیش دبستانی تاثیری در موفقیت بلندمدت تحصیلی کودکان ندارد

پیش دبستانی تاثیری در موفقیت بلندمدت تحصیلی کودکان ندارد

برنامه های پیش دبستانی مدت ها است که به عنوان یک راهکار اولیه برای موفقیت در آینده کودکان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، اما بررسی شواهد جدید نشان می‌دهد که شواهد در مورد اثربخشی طولانی‌مدت برنامه‌های پیش‌دبستانی بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شود.

«مارگارت بورچینال»، محقق ارشد و استاد پژوهشی در مرکز مطالعات پیشرفته آموزش و یادگیری دانشگاه ویرجینیا، در بیانیه‌ای گفت: «برنامه‌های پیش‌دبستانی مدت‌ها است به‌عنوان مداخلات مؤثر مورد توجه قرار گرفته‌اند، با این حال مطالعه ما واقعیت ظریف‌تری را نشان می‌دهد.»

به گفته محققان، این ایده که این برنامه‌ها می‌توانند به موفقیت کودکان در مدرسه کمک کنند در ابتدا از یک جفت کارآزمایی بالینی برجسته ناشی شد که بیش از ۵۰ سال پیش انجام شد.

امیدوار کننده ترین نتایج اخیر از بوستون به دست آمد. محققان خاطرنشان کردند که برنامه پیش دبستانی عمومی در آنجا نرخ فارغ التحصیلی دبیرستان و ثبت نام در کالج و همچنین نمرات را افزایش داد.

به گفته محققان، به طور کلی، به نظر می‌رسد برنامه‌های پیش دبستانی عمومی مزیتی برای سواد و مهارت‌های ریاضی برای بچه‌ها در ابتدای ورود به دبستان ایجاد می‌کند، اما به نظر می‌رسد این مزیت به سرعت محو می‌شود.

آنها استدلال می‌کنند که یافته‌های خوش بینانه مطالعات قبلی ممکن است به برنامه‌های امروز منتقل نشود.

به گفته محققان، علاوه بر این، والدین این روزها به طیف گسترده‌ای از خدمات شبکه ایمنی و گزینه‌های مراقبت از کودک دسترسی دارند که ممکن است به اندازه یک برنامه پیش دبستانی برای رشد آینده کودک مؤثر باشد.

پژوهشگران نتیجه گرفتند که هم برای ترسیم موفقیت کودکانی که در برنامه‌های پیش دبستانی شرکت می‌کنند و هم برای تمایز برنامه‌های موفق از برنامه‌هایی که برای بچه‌ها مفید نیستند، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

کد خبر 6105755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha