۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۰۱

حضور مربی تاثیر زیادی داشت؛

گفت‌وگوی مهر با عالمیان پس از درخشش در عربستان و صعود در رنکینگ

گفت‌وگوی مهر با عالمیان پس از درخشش در عربستان و صعود در رنکینگ

ملی پوش تنیس روی میز که بعد از درخشش در مسابقات گرنداسمش عربستان، صعودی قابل توجه در رنکینگ جهانی داشت، تاکید دارد که همراه داشتن مربی تاثیر زیادی روی این دو موفقیت داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از بهترین‌های ورزش ایران در روزهای اخیر نوشاد عالمیان بود؛ بازیکنی که در رقابت‌های معتبر گرند اسمش عربستان با غلبه بر بازیکنانی همچون «کائو چنگ جو» بازیکن ۲۹ جهان از چین تایپه و «لیانگ جینگ کون» بازیکن چینی چهارم جهان برای نخستین بار تا مرحله یک هشتم نهایی پیش رفت و در نهایت با شکست نزدیک برابر «شایدونگ» ۱۹ ساله از چین تایگه و نفر ۱۵ جهان از دور رقابت‌ها کنار رفت.

اینگونه نوشاد عالمیان ۲۲۵ امتیاز رنکینگی گرفت و گام بلندی برای صعود ۱۷ پله‌ای در رنکینگ جهانی برداشت. این بازیکن تاکید دارد که همراه داشتن مربی در نتایج اخیر و صعودش در رنکینگ جهانی تأثیر مستقیم داشته است. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که بتواند برای نخستین بار از رنکینگ جهانی سهمیه المپیک بگیرد.

گرنداسمش هم سطح با مسابقات جهانی و المپیک است

نوشاد عالمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه رقابت‌های گرنداسمش از بالاترین مسابقات تنیس روی میز و هم سطح با رقابت‌های قهرمانی جهان و المپیک است، گفت: برترین‌های رنکینگ جهانی از طرف فدراسیون بین المللی تنیس روی میز به حضور در این مسابقات دعوت می‌شوند. در واقع فقط بازیکنانی که رده‌ای بالاتر از ۱۵۰ دارند، مجاز به حضور در مسابقات گرند اسمش می‌شوند. بنابراین این رقابت‌ها همیشه در بالاترین سطح برگزار می‌شود.

گفت‌وگوی مهر با عالمیان پس از درخشش در عربستان و صعود در رنکینگ

صاحب برد تاریخی شدم

وی با اشاره به عملکردش در مسابقات گرند اسمش عربستان تاکید کرد: پس از سه بردی که در مرحله مقدماتی گرفتم، دیدارهای حذفی را هم خوب برگزار کردم. ابتدا «کائو چنگ جو» را شکست دادم که قبلاً هم موفق به شکست او شده بودم. البته این بازیکن با آمادگی بالایی به ریاض آمده بود و رقابت سختی با او برگزار کردم اما توانستم برتری خود را ثابت کنم. بعد هم بازی تاریخی با «لیانگ جینگ کون» و برد تاریخی برابر این بازیکن داشتم.

بازی را خوب مدیریت کردم

این ملی پوش تنیس روی میز ایران ادامه داد: «لیانگ جینگ کون» نفر چهارم جهان است، در مسابقاتی که دو ماه پیش با حضور ۴۰ نفر برتر دنیا برگزار شد، به مقام قهرمانی دست یافت. او با آمادگی خیلی بالایی به ریاض آمده بود و خیلی هم قدرتمند مقابل من قرار گرفت. ۲ به یک از لیانگ عقب افتادم اما خیلی خوب توانستم جریان بازی را مدیریت کنم و صاحب برد شوم.

اولین چینیِ بزرگ را وقتی ۲۰ ساله بودم، شکست دادم

عالمیان با تاکید بر اینکه «لیانگ جینگ کون» اولین بازیکن بزرگ چینی نبود که موفق به شکست او شد، خاطرنشان کرد: وقتی ۲۰ سالم بود دو بار برابر «وانگ لی» که دو عنوان سومی المپیک و سه عنوان قهرمانی جهان را داشت، پیروز شدم. ضمن اینکه» دو ویان» با رنکینگ ششم جهان را هم برده بودم. اما «لیانگ جینگ کون» بالاترین رنکینگی بود که موفق به شکستش شدم و از این حیث احساس خوبی دارم.

فکر می‌کردم در گرنداسمش عربستان خوب باشم

وی در واکنش به اینکه «تصور عملکرد اینچنینی از حضور در رقابت‌های گرنداسمش عربستان داشتید؟»، گفت: خیلی دور از ذهنم نبود. سال گذشته هم در رقابت‌های گرند اسمش سنگاپور خیلی خوب کار کردم، ضمن اینکه برای مسابقات عربستان از نظر روحی و بدنی در شرایط ایده آلی قرار داشتم و واقعاً آماده برای بازی‌ها بودم. بازی آخر مقابل «شایدونگ» را هم در حالی واگذار کردم که شانس پیروزی و ادامه مسابقات را داشتم اما در برخی موقعیت‌ها او بهتر کار کرد و پیروز شد.

همراهی مربی تأثیر زیادی روی عملکردم داشت

ملی پوش تنیس روی میز با یادآوری اینکه پیش از مسابقات گرند اسمش عربستان در رقابت‌های گرند اسمش سنگاپور شرکت داشت اما نتوانست نتایج خوبی بگیرد، گفت: در آن مسابقات با شکست در اولین بازی حذف شدم چون اصلاً در شرایط خوب و مشابه عربستان نبودم. پیش از مسابقات سنگاپور، در لیگ فرانسه بد بودم و تمرینات خوبی هم نداشتم. مهمتر اینکه در سنگاپور سرمربی تیم ملی (جمیل لطف الله نسبی) هم کنار من نبود. در عربستان او کنارم بود و تأثیر زیادی روی دیدارها و عملکردم داشت.

در سنگاپور زود حذف شدم چون مربی نداشتم

عالمیان با تاکید بر اینکه حضور مربی در میادین تأثیر زیادی روی عملکرد دارد، تصریح کرد: یکی از دلایل باخت و حذف زودهنگامم در سنگاپور این بود که مربی نداشتم. همه بازیکنان با مربی در آن مسابقات شرکت داشتند، من تنها بازیکنی بودم که مربی نداشتم. امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که در تمام اعزام‌ها، مربی کنار بازیکنان باشد.

منتظر صعود اینچنین در رنکینگ جهانی بودم

وی در بخش دیگری از این گفت و گو با ابراز خرسندی از جایگاه جدیدش در رنکینگ جهانی که با ۱۷ پله صعود به دست آمده است، گفت: به هر حال نتیجه همراه داشتن مربی و به دنبال آن عملکرد خوب در مسابقات و برابر بازیکنان بزرگ جهان، در رنکینگ جهانی مشخص می‌شود. من از مسابقات گرند اسمش عربستان ۲۲۵ امتیاز رنکینگی می‌گرفتم و انتظار داشتم چنین صعودی در رنکینگ جهانی داشته باشم.

گفت‌وگوی مهر با عالمیان پس از درخشش در عربستان و صعود در رنکینگ

کسب سهمیه از آسیای میانه سخت‌تر از همیشه است

پینگ پنگ باز ملی پوش ایران همچنین در مورد مسابقات گزینشی المپیک که از روز جمعه در منطقه آسیای میانه و به میزبانی ازبکستان آغاز می‌شود، گفت: تنیس روی میز ایران تجربه زیادی از کسب سهمیه از آسیای میانه دارد اما در این دوره کار سخت‌تر از همیشه خواهد بود. هر یک از کشورهای قزاقستان و ازبکستان دو بازیکن خوب و قابل حساب در این رقابت‌ها دارند که کار را برای قهرمانی و دستیابی به تک سهمیه سخت‌تر می‌کند.

امیدوار به کسب سهمیه منطقه

وی با یادآوری اینکه در دوره پیشین مسابقات آسیای میانه و انتخابی المپیک، در مرحله نیمه نهایی مغلوب برادرش نیما شد و در نهایت هم او (نیما) سهمیه این منطقه را برای المپیک گرفت، گفت: نسبت به کسب سهمیه دوباره از منطقه امید زیادی دارم اما بازهم تاکید می‌کنم کار نسبت به گذشته سخت‌تر شده است. وقتی مسابقات آغاز شد و سطح رقابت بازیکنان با یکدیگر مشخص شد، سختی کار عیان می‌شود.

دوست دارم از رنکینگ جهانی سهمیه بگیرم

نوشاد عالمیان درعین حال تاکید کرد: البته خودم دوست دارم از رنکینگ جهانی صاحب سهمیه شوم که اگر این اتفاق رخ دهد برای نخستین بار در تاریخ تنیس روی میز ایران خواهد بود. با ارتقایی هم که در رنکینگ جدید داشتم نسبت به این مسئله خیلی امیدوارتر شدم.

کد خبر 6105861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ممد خطری IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 2
      بد
    • ممد خطری IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 2
      بد