۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۵

اوپن ای آی اعلام کرد؛

عرضه هوش مصنوعی جدید با قابلیت حرف زدن و جستجو کردن

عرضه هوش مصنوعی جدید با قابلیت حرف زدن و جستجو کردن

اوپن ای آی سازنده چت جی پی تی، اعلام کرد مدل جدید هوش مصنوعی خود به نام GPT-۴o را عرضه می کند که قادر به مکالمه صوتی معنادار و همچنین تعامل با عکس و متن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این جدیدترین اقدام شرکت برای حفظ قدرت رقابت با شرکت های دیگر در این حوزه نوظهور است.

قابلیت های صوتی جدید به کاربران اجازه می دهد با چت جی پی تی صحبت کنند و پاسخ هایی واقعی بدون تاخیر دریافت کنند. همچنین کاربران می توانند هنگامیکه چت جی پی تی مشغول صحبت است، حرف زدن آن را قطع کنند. دیگر دستیارهای صوتی هوشمند در انجام هر دو این فعالیت ها با چالش روبرو بودند.

سم آلتمن مدیر ارشد اجرایی اوپن ای آی در یک پست وبلاگی نوشت: این هوش مصنوعی مشابه نمونه هایی به نظر می رسد که در فیلم ها دیده می شود. صحبت کردن با رایانه هیچ گاه به اندازه اکنون برای من واقعی نبوده است.

این شرکت در حال حاضر با افزایش رقابت و فشارها برای گسترش مشتریان چت جی پی تی روبرو است. محققان اوپن ای آی در یک رویداد که به طور زنده پخش می شد، قابلیت های جدید دستیارصوتی هوش مصنوعی چت جی پی تی را نشان دادند. در یکی از دموها ها چت جی پی تی از قابلیت های بصری و صوتی خود برای صحبت با یک محقق جهت حل یک معادله ریاضی روی یک برگه کاغذ حرف زد.

در دمویی دیگر محققان قابلیت های واقعیت ترجمه GPT-۴o را نشان دادند.

نمایش های اوپن ای آی مرزهای تخیل و واقعیت را از بین برده اند. یک محقق این شرکت به چت بات گفت وضعیت خوبی دارد زیرا نشان داده چقدر مفید و خارق العاده است.

چت جی پی تی نیز در پاسخ گفت: اوه، خواهش می کنم! شماباعث می شوید از خجالت سرخ بشوم

میرا موراتی مدیر ارشد فناوری اوپن ای آی در این مراسم اعلام کرد مدل جدید به طور رایگان عرضه می شود زیرا نسبت به مدل های قبلی برای شرکت کم هزینه تر است. کاربران چت جی پی تی که حق اشتراک خریده اند نسبت به کاربران ظرفیت بیشتری دارند. مدلGPT-۴o طی هفته های آینده عرضه خواهد شد.

علاوه بر آنچه گفته شد کاربران چت جی پی تی می توانند به ویژگی «مرور» یا جستجو دسترسی یابند. با کمک این قابلیت چت جی پی تی می تواند اطلاعات به روزرسانی شده از وب را نمایش دهد. همچنین شرکت تصمیم ندارد از طریق فروش آگهی از کاربران رایگان درآمدزایی کند.

کد خبر 6105863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha